دیدار سنایی با معاون وزیر خارجه روسیه

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۵:۳۲:۴۶
کد خبر: ۸۷۹۰۷۲
دیدار سنایی با معاون وزیر خارجه روسیه
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در خصوص موضوعات مهم روز روابط دو کشور و مسائل مهم بین المللی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مهدی سنایی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، روز چهارشنبه مورخ ۹ مرداد ۱۳۹۸ به منظور بحث و گفتگو در خصوص موضوعات مهم روز روابط دو کشور و مسائل مهم بین المللی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد. در این نشست دو طرف در رابطه با موضوعات مربوط به برجام، امنیت منطقه خلیج فارس و حوادث اخیر آن و ادامه همکاریها در مسائل بین المللی به ویژه در حوزه حقوق بشر و سازمان منع سلاح های شیمیایی تبادل نظر کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار ضمن یادآوری اهمیت تامین منافع ایران در چارچوب برجام در راستای حفظ این توافق مهم بین المللی ابراز امیدواری کرد که اروپا در مدت باقیمانده گام های عملی بردارد و در غیر اینصورت ایران طبق برنامه گام سوم کاهش تعهدات خود را برخواهد داشت. سنایی همچنین بر حفظ امنیت در منطقه با مشارکت کشورهای منطقه تاکید نمود و حضور کشورهای خارجی در منطقه را باعث افزایش تنش دانست. وی افزود: ایران از هر طرح سازنده ای که با مشارکت کشورهای منطقه برای امنیت ارائه شود استقبال می نماید.

سرگئی ریابکوف نیز ضمن اشاره به موضع اصولی روسیه در مورد حفظ برجام و محکومیت تحریمها علیه ایران و با تاکید بر اینکه روسیه درک می نماید که خروج آمریکا از برجام و فشارهای آن بر ایران عامل اصلی اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی اش می باشد، اظهار امیدواری کرد شرایط بگونه ای پیش برود که منجر به اجرای مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران نشود. وی افزود: طرح روسیه برای امنیت جمعی در خلیج فارس بر اساس اصولی طراحی شده که می تواند منافع کشورهای منطقه را تامین کند.

طرفین در این دیدار طیف گسترده ای از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند و بر ادامه رایزنی های دو کشور در خصوص مسائل مهم روز تاکید نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز