وزیر راه و شهرسازی:

خبر کانکس نشینی در کرمانشاه صحت نداشت

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۰۵:۰۶:۳۵
کد خبر: ۸۷۹۰۷۸
خبر کانکس نشینی در کرمانشاه صحت نداشت
وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارشی را در خصوص کانکس نشینی در کرمانشاه به ما ارایه کردند که طی ارتباطی که با استاندار و مقامات شهر برقرار کردیم متوجه شدیم چنین چیزی، صحت ندارد.

«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در پاسخ به این سوال که «پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی چرا به نتیجه نمی‌رسد» گفت: شناسایی خانه‌های خالی و وضع مالیات صراحت قانونی دارد و مسئله مهم در این امر استخراج آمار خانه های خالی است تا مورد بهره‌برداری سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

او در ادامه گفت: قانون‌گذار در قانون مالیات‌، وزارت مسکن  را در برنامه‌ها و قانون‌های مکمل و متمم مربوطه، مکلف به تشکیل سامانه جامع املاک و اسکان کرده است. وزارت راه و شهرسازی در مدتی که این قانون به او ابلاغ شده اعلام کرده که مبانی اطلاعاتی در اختیار وزارت خانه نیست که بخواهیم منتشر کنیم، در اختیار سایر دستگاه‌هاست و محوریت آن هم باید با وزارت کشور باشد.

اسلامی مطرح کرد: بحث‌های گوناگونی پیرامون مالیات خانه های خالی شده است که ما یک راه میان بر برای این کار انتخاب کردیم تا سامانه‌هایی که وجود دارد را به صورت دیتا به سازمان امور مالیاتی مرتبط کنیم که بتوانند، با کشف خانه‌های خالی وضع مالیات را طبق قانون برایشان انجام بدهند.

وزیر شهرسازی در پاسخ به این سوال که «چقدر افزایش اجاره بها در روند کانکس‌نشینی و حاشیه‌نشینی تاثیر داشته است؟» گفت: ما تا به حال ندیدیم، اینها حرف و تحلیل است. تا به حال جایی را ندیدیم که به دلیل ناتوانی در عدم پرداخت کرایه، کسی کانکس نشین شده باشد.

او در ادامه گفت: گزارشی را در خصوص کانکس نشینی در کرمانشاه به ما ارائه کردند که طی ارتباطی که با استاندار و مقامات شهر برقرار کردیم متوجه شدیم چنین چیزی، صحت ندارد.

گفتنی است مدتی پیش تصویری از کانکس نشینی زلزله زدگان کرمانشاه منتشر شد که انتقاد رسانه‌ها و فعالان اجتماعی را برانگیخت. آنها مدعی بودند که مردم همچنان بعد از گذشت ماه ها از زلزله هنوز در کانکس زندگی می کنند. پاسخ مسئولین به این انتقاد چنین بود که افراد کانکس نشین کرمانشاه، مالکانی هستند که خانه‌های یک طبقه آنها فرو ریخته و می خواهند خانه چند طبقه بسازند که به همین دلیل در کانکس زندگی می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز