در گفتگو با برنا مطرح شد؛

پاسخ ظریف در خصوص خرید پهباد از ایران توسط بولیوی/ ظریف: انگلیس اشتباه کرد که حرف برخی جنگ‌طلبان آمریکایی را گوش کرد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۴:۵۳:۵۷
کد خبر: ۸۷۹۰۹۲
پاسخ ظریف در خصوص خرید پهباد از ایران توسط بولیوی/ ظریف: انگلیس اشتباه کرد که حرف برخی جنگ‌طلبان آمریکایی را گوش کرد
وزیر امور خارجه با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی گفت: انگلیس اشتباه کرده است که حرف برخی جنگ طلبان آمریکایی را گوش کرده و حتما هم فایده خوبی برایشان نخواهد داشت.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که مشخصا بفرمایید درخواست انگلیس از ایران برای آزادسازی نفت‌کش ایرانی چیست؟ گفت: اعلام کردیم کشتی ایران ضمن اینکه هیچ ارتباطی به انگلیس ندارد و هیچ ارتباطی هم به تحریم‌های اروپایی ندارد، حامل نفت برای سوریه نبوده و مقصد کشتی هم سوریه نبوده است.

او در ادامه گفت: انگلیس اگر مقصد نفت‌کش برایش مهم بوده قبلا به آنها اعلام شده است. اقدام انگلیس در خصوص نفت‌کش ایرانی هیچ ارتباطی به تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد. انگلیس اشتباه کرده که حرف برخی جنگ طلبان آمریکایی را گوش کرده و حتما هم فایده خوبی برایشان نخواهد داشت.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر «درخواست بولیوی از ایران برای خرید پهباد» گفت: ما در مورد مذاکراتی که با کشورها داریم وارد جزئیات نمی ‌شویم. روابط ما با بولیوی و کشورهای دیگر آمریکای لاتین روابط بسیار خوبی است و در حوزه‌های مختلف همکاری داریم.

نظر شما