با تایید نمایندگان سنا منصوب شد؛

«کلی کرفت» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۹:۲۳:۴۲
کد خبر: ۸۷۹۲۶۳
«کلی کرفت» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد
نمایندگان سنای آمریکا صلاحیت «کلی کرفت» را برای انتصاب به عنوان نماینده کشورشان در سازمان ملل متحد تایید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان سنای آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) صلاحیت «کلی کرفت» برای انتصاب به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل متحد را تایید کردند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، از مجموع ۱۰۰ سناتور، ۵۶ نفر به کرفت رأی مثبت داده و بقیه نمایندگان با اعزام او به سازمان ملل مخالفت کردند.

کرفت پیش از نامزدی برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، سفیر این کشور در کانادا بود. غیبت‌های بیش از حد وی دوران سفارت، از جمله اصلی‌ترین دلایل مخالفت اعضای دموکرات سنا با انتصاب وی در سمت جدید بود.

«باب منندز» از سناتورهای دموکرات، در جریان جلسات بررسی صلاحیت کرفت، گفت آمارهای وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که کرفت در طول دوره دو ساله سفارتش در کانادا، بیش از ۳۰۰ روز را خارج از این کشور به سر برده است.

با وجود مخالفت دموکرات‌ها، اکثریت جمهوری‌خواه سنا و روابط خانوادگی نزدیک کرفت با «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا، تایید صلاحیت وی تقریبا قطعی کرده بود.

تایید انتصاب کرفت، به ۷ ماه خالی بودن کرسی آمریکا در سازمان ملل متحد پایان می‌دهد. پیش از کرفت، این کرسی در اختیار «نیکی هیلی» بود که اوایل امسال از سمت خود کناره گرفت.

نظر شما