سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

دادگاه‌ها باید علنی باشد مانند دادگاه آقای کرباسچی/ غیر علنی برگزار شدن دادگاه علنی، غلط است

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۵:۲۴:۰۶
کد خبر: ۸۷۹۳۳۰
دادگاه‌ها باید علنی باشد مانند دادگاه آقای کرباسچی/ غیر علنی برگزار شدن دادگاه علنی، غلط است
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دادگاه باید علنی باشد مانند دادگاه آقای کرباسچی که به صورت علنی برگزار شد که چقدر برای مردم در فهم عمومی و دانش و فرار افراد از ضد و بندهای مالی موثر بود.

«حسن نوروزی»، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «برگزار شدن دادگاه های علنی، به صورت غیر علنی و منتشر نشدن مفاد دادگاه» گفت: این روش غلط است. اصل بر این است که دادگاه باید علنی برگزار شود و مردم بفهمند و ببینند که در دادگاه و نوع دفاعیات و تفهیم اتهامات و صدور قرارها و محاکمات، چه می گذرد.

او در ادامه گفت: طبق قانون اساسی و آیین دادرسی کیفری اصل بر این است که دادگاه باید علنی باشد و حضور افراد بلا مانع است؛ مگر آنکه‌ به‌ تشخیص‌ دادگاه‌، علنی‌ بودن‌ آن‌ منافی‌ عفت‌ عمومی‌ یا نظم‌ عمومی‌ باشد یا در دعاوی‌ خصوصی‌، طرفین‌ دعوا تقاضا کنند که‌ محاکمه‌ علنی‌ نباشد.

نوروزی گفت: دادگاه باید علنی باشد مانند دادگاه آقای کرباسچی که به صورت علنی برگزار شد که چقدر برای مردم در فهم عمومی و دانش و فرار افراد از ضد و بندهای مالی موثر بود. برگزار نشدن دادگاه علنی خلاف قانون اساسی است.

او با بیان اینکه غلط است دادگاه‌های علنی به صورت غیر علنی برگزار شود، گفت: اگر بخواهیم علم قضایی، جرم شناسی و روانشناسی جنایی مردم بیشتر شود و به درستی بخواهیم جلو مشکلات را در هر زمینه‌ای بگیریم، غیر از مواردی که دادگاه باید غیر علنی برگزار شود، دادگاه باید علنی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز