عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امروز در آمریکا قانون جنگل حاکم است/ صدها ظریف و سلیمانی داریم/ تحریم ظریف چوب و شلاق بر پیکر جامعه بین‌المللی است

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۰۹:۳۹:۵۱
کد خبر: ۸۷۹۴۲۰
امروز در آمریکا قانون جنگل حاکم است/ صدها ظریف و سلیمانی داریم/ تحریم ظریف چوب و شلاق بر پیکر جامعه بین‌المللی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها اکنون فکر می‌کنند که دنیا دنیای تک قطبی است و آنها حاکم بر جهان هستند اما ما یک ظریف و یک قاسم سلیمانی نداریم؛ بلکه صدها قاسم سلیمانی و ظریف داریم.

«ابولفضل حسن بیگی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، گفت: در قوانین و قواعد بین المللی وزرای خارجه همه کشور ها به نمایندگی از کشورشان در سازمان ملل و مجامع بین المللی شرکت می‌کنند و از نظر قوانین مصونیت دارند. همه 222 عضو جامعه بین الملل مکلف هستند که به این قانون عمل کنند. آمریکایی ها اکنون فکر می‌کنند که دنیا دنیای تک قطبی است و آنها حاکم بر جهان هستند.

وی ادامه داد: هرچند امروز در آمریکا قانون جنگل حاکم است، آقای ترامپ به عنوان شیر بیشه آمریکا بی قانونی می‌کند و برای مردم آمریکا هربار تصمیمی می‌گیرد و بعد هم از تصمیمات خود، عقب نشینی می‌کند. مردم آمریکا گرفتار دیوانه‌ای شده‌اند که با پول ها و سرمایه های زیادی که صهیونیسم بین الملل و وهابیت سر کار قرار گرفته است. اندیشمندان، نخبگان سیاسی و دانشمندان اذعان دارند که آمریکا در باتلاقی قرار گرفته که تنها دلیل آن حضور فردی چون ترامپ است.

حسن بیگی درباره اقدام ترامپ برای تحریم وزیر امور خارجه کشورمان تشریح کرد: اقدامی که بر علیه محمد جواد ظریف در پیش گرفته‌اند، صد در صد خلاف قوانین بین المللی است و مصونیت یک وزیر خارجه را زیر سوال برده  که اقدام آن به شدت مفتضح و از سر بی عقلی است. ترامپ درمانده شده و می‌بیند که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند با جمهوری اسلامی برخورد کند. امروز در کنار وحدت ملی و همدلی، چرخ سازندگی نیز سرعت گرفته و اقدامات ملت ایران روزهای خوبی را در آینده نشان می‌دهند.

او تصریح کرد: ما یک ظریف و یک قاسم سلیمانی نداریم؛ بلکه صدها قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران داریم که برخی معروف و تعداد زیادی از آنها را کسی نمی‌‌شناسد فلذا در چنین شرایطی که با اقدامات خصمانه ترامپ روبرو هستیم، باید به آنها بفهمانیم که در کشور ما صدها ظریف وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف ظریف، جمهوری اسلامی را با مشکل روبرو نخواهد کرد؛ از این تاریخ به بعد جمهوری اسلامی مقابله به مثل کرده و با این اقدام آمریکا برخورد و حتما کاری می‌کنیم که هوش از سر ترامپ برود و او با بحران عصبی روبرو شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورها این اقدام ترامپ را بر نمی‌تابند اظهار کرد: این تصمیم، چوب و شلاق بر پیکر جامعه بین المللی و سازمان بین الملل است. طبیعتا بایستی اعضای سازمان ملل نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند  چرا که هر زمان ممکن است بر علیه سایر کشورها این سوء تدبیر اجرایی شود.

وی افزود: در سطح بین الملل نیز بسیاری از کشورها نسبت به تصمیمات آقای ترامپ در قانون شکنی ها، فرمان ها، یادداشت ها و توئیت هایی که او و یا مشاوران و هیئت دولتش می‌کنند، واکنش منفی دارند. مردم جهان روز به روز به صورت یکپارچه هماهنگ تر و همگن تر مخالف اقدامات او هستند. ترامپ امروز فقط از سوی آل سعود، اسرائیل و نخست وزیر جدید انگلیس حمایت می‌شود. ماجراجویی های آقای ترامپ باعث شده تا ضربه ای به اقتصاد جهان وارد شود.

حسن بیگی اشاره کرد: بعد از اقدام غیر قانونی آقای ترامپ مبنی بر خروج از برجام  در داخل کشور انسجام ملی، هماهنگی، همدلی و همچنین مقاومت در سطح منطقه شکل گرفت. امروز خوشبختانه اقدامات آقای ترامپ باعث شده که در کشور آمریکا روز به روز اختلافات بیشتر شده و حتی باعث انتشار خبری مبنی بر استیضاح کردن آقای ترامپ و زندان رفتن او مطرح شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نتیجه اقدامات ترامپ باعث شده که هم پیمانان او نیز ضرر کرده و نسبت به اقدامات او مخالفت کنند. امروز نیز همه ملت ایران نسبت به اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ماست، سپاه پاسداران افتخار ماست اتفاق نظر دارند.

خبرنگار: علی چاهه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز