فارن پالیسی:

آمریکا خلیج فارس را ترک می کند؟!

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۰:۳۹:۴۳
کد خبر: ۸۷۹۶۱۰
آمریکا خلیج فارس را ترک می کند؟!
فارن پالیسی نوشت: خلیج فارس اکنون در مالکیت ایران است و آمریکا خلیج فارس را ترک می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «استیون کوک» مفسر ارشد شورای روابط خارجی سنای آمریکا و عضو انستیتوی مطالعات خاورمیانه در مقاله‌ای در فارن پالیسی نوشت: عدم پاسخ ترامپ به اقدامات ایران، پیامی غیر قابل تردید برای همگان بود که توئیت رئیس جمهور آمریکا آن را روشن ساخت.

 ترامپ نوشت چین 92 درصد و ژاپن 62 درصد از نفتش را از تنگه هرمز عبور می‌دهد و چرا ما {آمریکا} باید هزینه آن‌را پرداخت کنیم؟ آنها خودشان باید از کشتی‌هایشان مراقبت کنند.

 ترامپ همچنین گفت آمریکا بزرگترین تولید کننده انرژی است و به نفت خاورمیانه وابسته نیست.

 علی رغم پیاده سازی ناوگان و نیرو، به گفته استیون کوک، رهبران در ریاض، ابوظبی، منامه و مسقط فهمیده‌اند که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

 آن اتفاق چیزی نیست جز اینکه آمریکا خلیج فارس را ترک می‌کند.

 ایران و امارات روز چهارشنبه با هم درباره امنیت دریایی به توافق رسیدند و مقامات آمریکایی مستقر در ابوظبی حالا در حال تفکر جدید مبتنی بر تصمیم جدید ایران و امارات هستند.

 اما چه زمانی خلیج فارس به طور کامل دست ایران افتاد؟ پاسخ ژانویه 2016 و بازداشت 9 عضو نیروی دریایی آمریکا به مدت 24 ساعت توسط سپاه پاسداران بود که وارد آبهای ایران شده بودند.

با توقیف نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو توسط ایران، آمریکا و انگلیس تلاش کردند تا نیروی ناظر دریایی در تنگه هرمز ایجاد کنند اما موفق به این کار نشده‌اند.

هرچند آمریکا 1500 نیرو و تجهیزات بیشتر به منطقه گسیل کرده اما شواهد واقعی نشان از قدرت بازدارندگی علیه ایران ندارد.

واقعیت این است که امروز آمریکا نیازی به خلیج فارس و نفتش ندارد و دست کم برای ترامپ امنیت خلیج فارس اهمیت ندارد و مشکل خلیج فارس مشکل کشور دیگری است نه آمریکا{به عقیده ترامپ} و به همین خاطر امروز خلیج فارس در مالکیت ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز