شبکه خبری المیادین گزارش داد؛

هشدار رهبر انصارالله به عربستان و آمریکا

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۹:۳۱:۲۸
کد خبر: ۸۸۰۷۷۸
هشدار رهبر انصارالله به عربستان و آمریکا
شبکه خبری المیادین در گزارشی از هشدار الحوثی به عربستان و تاثیر حملات کوبنده نیروهای یمنی ها بر این کشور و حامیان بین المللی آن به ویژه آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالملک الحوثی در واکنش به تداوم حملات روزانه جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن افزود: در برابر ادامه حملات سعودی ها، از هیچ تلاشی برای پاسخ قاطع به آن فروگذار نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد که عربستان باید درک کند برقراری صلح و امنیت به مصلحت این کشور و منطقه است.

الحوثی همچنین به عربستان و تاثیر حملات کوبنده نیروهای یمنی ها بر این کشور و حامیان بین المللی آن به ویژه آمریکا هشدار داد.

رهبر انصارالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ادامه تجاوز امارات به یمن و اشغالگری، خطر بزرگی برای این کشور به شمار می رود و خود امارات باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرد.

وی افزود: امیدواریم که ابوظبی در تصمیم خود برای  عقب نشینی از یمن صادق باشد و به امارات توصیه می کنم که به خاطر منافع اقتصادی خود، به وعده اش برای خروج از یمن عمل کند.

رهبر انصار الله با بیان اینکه عربستان باید درک کند که برقراری صلح و امنیت به مصلحت عربستان و منطقه است؛ تاکید کرد: مصحلت مردم یمن نیز  در حفظ برادری، همکاری و تلاش برای برقراری صلح و امنیت است.

ابوظبی با تغییر در برخی سیاست های منطقه ای خود، هفتم تیرماه ۹۸  اعلام کرد: تصمیم دارد نیروهایش را از یمن خارج کند.

«عبدالخالق عبدالله» سیاستمدار و استاد علوم سیاسی در دانشگاه امارات متحده عربی نیز امروز تاکید کرد که جنگ در یمن برای امارات تمام شده محسوب می شود و ابوظبی به دنبال حل و فصل بحران است.

عربستان و امارات از ششم فررودین سال ۹۴ در قالب یک ائتلاف عربی و با حمایت آمریکا حملات همه جانبه ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرده اند.

در جریان این جنگ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی به شهادت رسیده‌اند که ۸۵ هزار نفر آنان کودک بوده‌اند و بیشتر بر اثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ جان باخته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز