نماینده پارلمان سوریه:

کاری می کنیم که صهیونیست ها از فلسطین فرار کنند

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۹:۴۸:۵۷
کد خبر: ۸۸۰۷۸۴
کاری می کنیم که صهیونیست ها از فلسطین فرار کنند
«مهند الحاج علی» نماینده پارلمان سوریه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه در فواصل زمانی مختلف، گفت: مسائل غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی زیادی داریم و کاری خواهیم کرد که صهیونیست ها از فلسطین اشغالی فرار کرده و به اروپا بگریزند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، مهند در اینباره افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی همواره در پی پیروزی های ارتش سوریه بر تروریست ها انجام می شود، اما اگر آنها(صهیونیست ها) جنگ فراگیر را شروع کنند، ما برنامه های غیر منتظره زیادی برای این رژیم داریم.

 

وی تاکید کرد: هدف از این تجاوزات بالا بردن روحیه گروه های تروریستی است در نتیجه واکنش ما نیز همواره هدف قرار دادن کانون تروریست ها در داخل خاک سوریه و قطع کردن دست صهیونیست ها در عمق خاک سوریه است.

این نماینده مجلس سوریه ادامه داد: سوریه قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی را که از سال ۱۹۷۴ تا سرنگونی جنگنده اف ۱۶ حاکم بود، تغییر داد و اکنون دیگر هواپیماهای رژیم صهیونیستی جرات نمی کنند وارد حریم هوایی سوریه شوند.

روابط سوریه و ایران تحت تاثیر فراز و فرودهای سیاسی قرار ندارد

مهند در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: روابط سوریه و ایران به دور از تحولات و فراز و فرودهای سیاسی است؛ سوریه حامی اول ایران در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی بود و ایران نیز همواره حامی اصلی سوریه بوده و هست و دو ملت سوریه و ایران سرنوشت واحدی دارند و هر دو حامی قضیه فلسطین و مقدسات اسلامی و مقاومت لبنان هستند. هر دو ملت از تحریم ظالمانه آمریکا رنج می برند، تحریمی که هدف آن تغییر دادن اصولی است که ملت ایران و سوریه و رهبری دو کشور به آن اعتقاد و ایمان دارند.

وی همچنین حضور مشاوران ایرانی در خاک سوریه را به درخواست رسمی دولت مشروع سوریه دانست و روابط دو کشور را راهبردی برشمرد.

مهند تصریح کرد: موضع سوریه از سال ۲۰۰۴ در این خصوص کاملا روشن است، در آن زمان «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه، «کالین پاول» وزیر خارجه آمریکا را به دلیل درخواست برای قطع روابط با ایران و حزب الله از حضور خود اخراج کرد.

ترامپ چاره ای جز گفت وگو با ایران بر اساس شروط تهران ندارد

نماینده پارلمان سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص مواضع آمریکا و افزایش تنش با ایران گفت: به عقیده من فرصت برای کاهش تنش بین دو کشور وجود دارد، زیرا «دونالد ترامپ» به دلیل نابودی تمام آنچه «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا بنا نهاده بود، از توافق هسته ای خارج شد و همچنین اینکه ترامپ امروز به دنبال توافق جدیدی با ایران است، حال آنکه ایران به تمام تعهدات خود در برابر جامعه جهانی و بر اساس توافق هسته ای پایبند بوده است.

به گفته وی،‌ در این میان ترامپ به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم ایران در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته، به ویژه اینکه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز نزدیک می شویم و شاهد مشکلات داخلی در آمریکا هستیم، علاوه بر این اروپا در تلاش برای حفظ توافق هسته ای است و از همه مهم تر اینکه غرب از توانمندی های نظامی ایران با خبر است و می داند هرگونه جنگ در آینده، جنگی فراگیر خواهد بود که موجب نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد بنابراین ترامپ چاره ای جز گفت وگو با آن هم بر اساس شروط ایران ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما