واکنش قاضی عسکر به اظهارات جنجالی برادر رکن آبادی

۱۳۹۸/۰۵/۲۱ - ۱۵:۵۶:۲۷
کد خبر: ۸۸۳۹۰۵
واکنش قاضی عسکر به اظهارات جنجالی برادر رکن آبادی
نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج و زیارت، ادعای ‌پذیرش تقصیر از سوی ایران در ارتباط با فاجعه منا را ادعایی نادرست خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر»، نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات «مرتضی رکن‌آبادی» در یک برنامه تلویزیونی، ‌اضافه کرد: رکن آبادی اصلا در جایگاهی نیست که در اینباره نظر دهد. من به شدت ادعاهای رکن آبادی را تکذیب و اعلام می کنم که اصل تفاهم نامه موجود است.

وی اضافه کرد: در تفاهم‌نامه‌ حج ایران و عربستان، ذکر شده است که مساله منا باید روشن شود.

قاضی عسکر در واکنش به ادعای رکن آبادی مبنی بر اینکه «اطلاع دقیقی دارم و به موقع منبع را اگر نیاز بود حتما معرفی می‌کنم»، اظهار داشت: ایشان (مرتضی رکن‌آبادی) در این‌باره هیچ‌گونه مدرک معتبری ندارد و فقط ادعا کرده است.

به گفته قاضی عسکر،‌ در تفاهم‌نامه‌ حج‌ کاملا به نکات مختلف توجه شده و به هیچ وجه ادعای مطرح‌شده در خصوص پذیرش تقصیر از طرف مسئولان ایرانی در این تفاهم‌نامه درست نیست.

گفتنی است، «مرتضی رکن‌آبادی» برادر غضنفر رکن‌آبادی (دیپلمات ایرانی و از جان‌باختگان فاجعه منا)  در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است که اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز