در بدو ورود به تبریز؛

نوبخت از طرح‌های ریلی و جاده‌ای آذربایجان‎شرقی بازدید کرد

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۰:۲۳:۳۱
کد خبر: ۸۸۵۰۲۲
نوبخت از طرح‌های ریلی و جاده‌ای آذربایجان‎شرقی بازدید کرد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز پنجشنبه از ۲ طرح ملی راه آهن میانه- تبریز و بزرگراه اهر- تبریز بازدید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر نوبخت پس از ورود به تبریز بلافاصله به سمت میانه حرکت و از قطعه هشت راه آهن تبریز- میانه بازدید کرد.

خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در این بازدید معاون رییس جمهور را همراهی می کرد.

نوبخت پس از بازدید این طرح ریلی به سمت اهر حرکت کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح بزرگراه تبریز - اهر قرار گرفت.  

راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.  

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.  
زیرسازی محدوده‌ خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد کار شده و روسازی این بخش نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  
این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.  
برای اینکه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد به ائل‌گلی تبریز برسد ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم۱۲۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال گذشته لحاظ شده و ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به تبریز ابلاغ شده است.  

همچنین بیش از  ۵۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز  نیز زیربار ترافیک رفته است و پیش‌ بینی می‌ شود تا پایان سال‌ جاری مسیر باقی‌مانده نیز احداث شود.  

نوبخت در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی عصر امروز/پنجشنبه/ از چند طرح مهم شهری و عمرانی نیز بازدید می کند.  

نظر شما