وزیر اقتصاد:

۸۵ درصد واردات کشور در فرایند تولید بکار گرفته می شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۲۰:۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۸۵۲۰۸
۸۵ درصد واردات کشور در فرایند تولید بکار گرفته می شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۸۵ درصد واردات کشور را کالاهای سرمایه ای، واسطه ای، مواد اولیه و تجهیزات تولیدی تشکیل می دهند که در فرآیند تولید بکارگرفته می شود.

به گزارش برنا، فرهاد دژپسند روز  پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: واردات کشور ما کالاهای مصرفی نیستند که این نوع واردات از این جهت که خط تولید ما را به راه می اندازد و زمینه اشتغال را در کشور فراهم می کند، دارای اهمیت فراوان است.

وی اظهارداشت: واردات کالاهای سرمایه ای، فرصت های شغلی جدیدی در کشور ایجاد می کنند و به این دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اهتمام جدی و ویژه این وزارتخانه در سال جاری این است که تمام توان کارشناسی، مقرراتی و اجرایی خود را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار و الکترونیکی کردن کارها بسیج کند و از این طریق کمک قابل توجهی به کاهش فساد، بهبود فضای کسب و کار و مولد سازی دارایی ها کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: با اجرای این برنامه ها در مرحله اول، بخش خصوصی می تواند راحت تر و بهتر کارهای خود را انجام دهد و سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش بیشتری پیدا می کند و در مرحله بعدی مولد سازی دارایی ها انجام می شود که از این طریق هم اقتصاد فعالتر می شود و هم به بودجه دولت کمک می کند.

دژپسند ادامه داد: با الکترونیکی کردن اقتصاد، شفاف سازی و دیوار شیشه ای ایجاد می شود و می توانیم راحتتر با فساد مبارزه کنیم و تمام ناکارآمدی ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر کسب مجوزها در واحدهای صنفی در محیط الکترونیکی انجام می شود و متقاضی می تواند در محل زندگی و کار خود مجوزهای لازم را دریافت کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: برای سهولت فعالیت های بخش خصوصی تفاهم نامه هایی را با وزارت رفاه، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و وزارت صمت، برای جمع آوری اطلاعات امضا کردیم.

وی با اشاره به جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در همه تصمیماتی که امروز در این جلسه گرفته شد احساس و ابراز رضایت داشت که این امر به عنوان دستاورد خوبی برای جلسه امروز محسوب می شود.

دژپسند با بیان اینکه بخش خصوصی امروز نشان داد که قابلیت اتکا دارد افزود: در شرایطی که می خواهیم تحریم ها را دور بزنیم و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم نیاز به همکاری بخش خصوصی داریم.

به گفته وی بخش خصوصی در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی کنار گود نیست، بلکه داخل زمین است و باید نقش فوروارد و مهاجم را بازی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این نقش را امروز در روحیه فعالان اقتصادی استان اصفهان بطور کامل قابل مشاهده است و استاندار اصفهان هم با برنامه جامع و کاملی که ارائه کرد نشان داد که در مواجه با بخش خصوصی صاحب ایده و نظر است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با توجه به مشکلات بخش خصوصی در مورد سرعت ترخیص کالا، صادرات، استرداد مالیات صادرکنندگان مباحثی مطرح شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

 دژپسند خاطرنشان کرد: برخی بخش ها مزاحم هستند و در این جلسه مقرر شد که در هیات دولت، مزاحمت زدایی بخش های مزاحم برطرف شوند.  

هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی روز پنجشنبه با حضور وزیر اقتصاد، معاونان، صاحب نظران و فعالان اقتصادی استان با موضوع رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان اصفهان در حوزه گمرک و مالیات در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در استان اصفهان افزون بر۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.

 

نظر شما