دبیر کل حزب ندای ایرانیان:

چند سال است که فریاد می‌زنیم این خصوصی‌سازی‌ها، خصولتی سازی است/ ما آبرو دادیم و بدترین اتهامات را شنیدیم/ زمانی را گذرانده‌ایم که نفت به هفت دلار رسید

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۸۸۵۳۲۶
چند سال است که فریاد می‌زنیم این خصوصی‌سازی‌ها، خصولتی سازی است/ ما آبرو دادیم و بدترین اتهامات را شنیدیم/ زمانی را گذرانده‌ایم که نفت به هفت دلار رسید
دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: ما آبرو دادیم و بدترین اتهامات را شنیدیم و این بچه هایی که امروز در ندا هستند روزهای سختی را سپری کرده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ «سید محمدصادق خرازی»، دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در گردهمایی و انتخابات جوانان حزب ندای ایرانیان ضمن خوش آمدگویی به جوانان حاضر در سالن بیان کرد: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و این حساسیت در تاریخ تحولات سیاسی بعد از انقلاب اسلامی به دلایلی منحصر به فرد است. بنابراین ما باید جنبه های مثبت و منفی را ببینیم و بر طبق آن داوری کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از جنبه مثبت به مسائل و مشکلات کشور نگاه کنیم این موضوع وجود دارد که از نظر تاریخی، قدرت حرف اول را می‌زند و در قدرت ما هیچ شکی نیست اما اگر بخواهیم جنبه منفی را بنگریم که شامل مسائل و مشکلات اجتماعی می‌شود که بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه با مشکل ناکارآمدی روبرو هستیم، اظهار کرد: امروز کارآفرینان در اوج مهجوری قرار دارند و کارخانه ها در شرف تعطیلی هستند. ما نمی توانیم نقد خود را بیان نکنیم. دولت معتقد است که تلاش خود را می کند اما ما دولت هاشمی را یادمان هست که با آن شرایط که گندم موجود مصرفی اش تنها نیاز دو هفته کشور را تامین می‌کرد اما کشور را سرپا نگه داشتند؛ ما زمانی را گذرانده‌ایم که نفت به هفت دلار رسید اما با مشکل زیادی روبرو نشدیم.

صادق خرازی تصریح کرد: تولید، ایجاد بازار، فعالیت اقتصادی و تلاش برای رسیدن به توسعه می تواند کشور را از بحران در بیاورد. یکبار برای خارج شدن از بحران، رئیس جمهور مالزی در رادیو اعلام کرد که مردم تلویزیون های خود را دور انداخته و دوباره خرید کنند تا کارخانه ها دوباره راه بیفتند؛ مالزی به صادر کننده های وسایل الکترونیک سوپسید می‌داد. بنابراین نیاز است تا نوع نگاه ما به اقتصاد پایدار و مولد باشد.

او تشریح کرد: تا زمانی که شیر نفت در جیب دولت های ماست، با استبداد روبرو خواهیم بود و همچنین توسعه پیدا نخواهیم کرد. انتقاد من به دولتی شدن نفت این است که نفت را از دست استعمار در اوردیم و به استبداد دادیم. این انرژی ها سرمایه ملت ما در آینده هستند و مشکلات انرژی که کشور های دیگر دارند را ما هنوز درک نکرده ایم.

خرازی با بیان اینکه طرحی جامع و کلانی وجود ندارد که ۵۰ یا ۷۰ سال کشور را مد نظر قرار بدهد، اشاره کرد: روزی دستور راه اندازی آمایش سرزمینی را دادند اما بعد شاهد این مسئله بودیم که پرونده آن را بسته و کنار گذاشتند. البته در بخش های دفاعی کارهای خوبی انجام شده چرا که در این زمینه افق داشتیم و امنیت جامعه را می دیدند اما متاسفانه شاهد اقتصادی هستیم که با یک تحریم، اینگونه می‌شود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: نقش ما احزاب باید نقش قدرتمندی باشد. اتاق های فکر احزاب باید برای رصد کردن مشکلات کشور راه افتاده و سره را از ناسره تشخیص دهند. تا زمانی که مطبوعات آزادانه عملکرد حاکمیت و دولت را مورد رصد قرار ندهد به توسعه نخواهیم رسید.

وی با گفتن این مسئله که هم اکنون شاهد آن هستیم که مردکی ۵۰۰ میلیون از بانک‌ مرکزی پول گرفته و بجای توسعه، ماشین سازی تبریز را که حاصل ۷ دهه تکنوکراسی بوده از بین برده است، گفت: روسیه با همه هرج و مرج در زمان فروپاشی اینگونه نبود. چند سال است که فریاد میزنیم این خصوصی سازی ها، خصولتی سازی است بعد امروز می‌بینیم که روزنامه ها تیتر می زنند رئیس سازمان خصوصی سازی دستگیر شد.

خرازی با بیان اینکه زمانی ما یک حزب هستیم که درد مردم، روشنفکران و آلام جامعه را تشخیص دهیم، بیان کرد: اگر بتوانیم درد مردم را تشخیص بدهیم، آنروز میتوان گفت که برنامه داریم و برای ادبیات سیاسی کشور، می توانیم نقش آفرینی داشته باشیم. آن روز، روز بهروزی ماست.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به زیاد بودن مسئولیت جوانان در جامعه تشریح کرد: خوشبختی ما این است که از روز اول در حزب ندای ایرانیان شعار جوانگرایی دادیم و این حزب تاکنون از شعار خود کوتاه نیامده است. ندا تنها چیزی که برای ادبیات رایج امروز در میان اصلاح طلبان نداد، خون بود.

وی ادامه داد: ما آبرو دادیم و بدترین اتهامات را شنیدیم و این بچه هایی که امروز در ندا هستند روزهای سختی را سپری کرده اند. برای رسیدن به رستگاری نیاز به مجاهدت است و اگر عاقلانه باشد به اهدافی که می خواهیم، خواهیم رسید اما اگر کورکورانه بدون دانش و تفکر گام برداریم موفق نخواهیم بود. راه موفقیت شفافیت، صداقت و تلاش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز