عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا اگر نفت کش ایران را توقیف کند وارد فضای انتحاری می‌شود/ تا زمانی که کشتی ایران به مقصد نرسد، کشتی انگلیسی آزاد نخواهد شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۵:۳۹:۳۵
کد خبر: ۸۸۵۸۸۹
آمریکا اگر نفت کش ایران را توقیف کند وارد فضای انتحاری می‌شود/ تا زمانی که کشتی ایران به مقصد نرسد، کشتی انگلیسی آزاد نخواهد شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امریکا اگر کشتی را توقیف کند وارد یک فضای انتحاری می شود و شرایط بحرانی تازه ای، را شکل می دهد.

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص «آزادی نفت کش ایران و دستور توقیف آن توسط آمریکا» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: کشتی ایران با حکم و اثبات ادله قانونی آزاد شده، حال آنکه آمریکایی‌ها دستور توقیف داده‌اند اگر این کار صورت گیرد یعنی هنوز بحران با انگلیس تمام نشده است. 

او در ادامه گفت: اگر نفت‌کش ایران توقیف شود طبق منشور ملل متحد، ایران مقابله با مثل خواهد کرد. ایران ابزارهای زیادی برای مقابله با آمریکا دارد. تا زمانی که کشتی ایران به مقصد نرسد انگلیسی ها در محور بحران هستند و ایران متقابلا کشتی انگلیس را آزاد نخواهد کرد. 

فلاحت‌پیشه در خصوص مشکلات امنیتی برای کشتی ایرانی گفت: آمریکا اگر کشتی را توقیف کند وارد یک فضای انتحاری می‌شود و شرایط بحرانی تازه‌ای، را شکل می‌دهد. آمریکا با این اقدام، خود و انگلیس را گرفتار خواهد کرد. موضوع اقدامات ایران در چند ماه اخیر، نشان داده ایران در هیچ زمینه‌ای پا پَس نمی‌کشد. به ضرر ترامپ است که در شروع سال انتخابات، وارد بحران تازه شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تاکید کرد اگر آمریکا دست به توقیف بزند به ضررش تمام می‌شود. 

او در خصوص اظهارات علم‌الهدی درباره تماس تلفنی رئیس جمهور و مکرون و اینکه کلاهبرداری اینستکس از برجام بدتر است، گفت: هرکسی مسئول تریبون خود است و در برابر مواضعش پاسخگو است. معتقدم اصل در دیپلماسی حفظ حرمت طرف مذاکره است. اگر برای کسی که با او مذاکره می‌کنیم، احترام قائلیم، این احترام به ملت این کشور است. خواست رئیس جمهور فرانسه مقابله با چند جانبه‌گرایی و کاهش تنش است؛ هر چند اختلاف نظرهای جدی داریم و معتقدیم اروپایی‌ها، خنثی عمل کردند.

نظر شما
پرونده ویژه