تقویت روابط دو جانبه نظامی چین و کره شمالی

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۷:۳۷:۰۰
کد خبر: ۸۸۶۰۹۲
تقویت روابط دو جانبه نظامی چین و کره شمالی
عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی این کشور روز یکشنبه در دیدار با مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کره شمالی در پکن، بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقامات بلند پایه ارتش چین و کره شمالی ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه، بر تقویت روابط نظامی دو کشور تاکید کردند.

 

به گزارش تلویزیون «سی سی تی وی»، «ژانگ یوشیا» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی این کشور روز یکشنبه در دیدار ژنرال «کیم سو گیل» مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کره شمالی در پکن، روابط چین و کره شمالی را ستود و قول داد روابط دو جانبه تقویت شود زیرا این امر به نفع منافع ملی هر دو کشور است.

هیات نظامی کره شمالی متشکل از 6 تن از مقامات ارشد نظامی این کشور روز شنبه به سرپرستی ژنرال «کیم سو گیل» مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کره شمالی وارد پکن شد.

مقام چینی در این دیدار، دوستی سنتی بین دو کشور را یک دارایی ارزشمند مشترک خواند که توسط رهبران دو کشور به یادگار مانده است.

او گفت: روابط چین و کره شمالی بعد از سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین به کره شمالی و دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور وارد فصل جدید شده است.

"شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین خرداد سال جاری در سفری دو روزه از پیونگ یانگ بازدید کرد، سفر شی به پیونگ یانگ اولین سفر او به کره شمالی از زمان سر کار آمدنش در سال ۲۰۱۳ و اولین سفر یک رئیس جمهوری چین به کره شمالی ظرف ۱۴ سال گذشته بود.

پیش از این و در دو سال گذشته نیز "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی سه بار به چین سفر و با شی دیدار و گفت و گو کرده بود.

«ژانگ یوشیا» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در ادامه سخنانش قول داد تا روند صحیح تقویت روابط دو جانبه را به پیش سوق دهد و گفت که ارتش چین اجماع مهمی را که توسط رهبران دو کشور به دست آمده است به طور کامل پیاده خواهد کرد تا به ثبات منطقه ای کمک کند.

ژنرال «کیم سو گیل» نیز در این دیدار ضمن تایید سخنان مقام چینی تاکید کرد مواضع مثبت حزب، دولت و ارتش خلق کره برای تقویت دوستی کره شمالی و چین تغییر ناپذیر است و از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد.

او همچنین گفت که کره شمالی مایل به همکاری با چین برای تقویت مبادلات دوستانه بین ارتش دو کشور در همه زمینه ها مطابق با خواست رهبران ارشد دو حزب و کشور است.

هیات کره شمالی همچنین در این مدت با مقامات دیگری از چین دیدار و گفت و گو کرده است.

نظر شما