فرمانده کل سپاه:

ایمان بر ابزار و امکانات پیروز است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۷:۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۸۶۵۶۷
ایمان بر ابزار و امکانات پیروز است
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: معتقدیم براساس آیات الهی وقتی جهاد می کنیم خداوند راه پیروزی را به ما نشان می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، سرلشکر حسین سلامی عصر امروز (یک شنبه) طی سخنانی در نهمین جشنواره مالک اشتر سپاه با بیان اینکه توصیه من آن است که فرماندهان ما هرچه می توانند نهج البلاغه را بخوانند، گفت: این کتاب زیبنده ترین و زیباترین منشور فرماندهی است. ولایت راه، روش، ارزش، فضیلت و عظمت است و ما شکوه ارزش و درخشش ولایت را در این چهل سال چشیده ایم و به اطمینان قلبی رسیده ایم. 

 

وی افزود: میدان نبرد ما را در درخشش نور ولایت به اطمینان قلبی رسانده است. هیچ چیز در عالم برای اثبات حقایق جای تجربه را نمی گیرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا به هر دری زده و به هر دری وارد شده تا به ما فشار آورد، به ویژگی‌های این کشور به عنوان یک ابرقدرت در جهان اشاره و اظهار کرد: آمریکایی‌ها خودشان می‌گویند رهبران‌مان فاقد حکمت هستند و روح کاریزماتیک ندارند. این کشور  همه ارکان قدرت خود را بسیج کرده و به صحنه آورده و هر آنچه می توانسته در همه ابعاد فراهم کرده است .

سلامی تاکید کرد: در این سو نه یک قدرت اقتصادی وجود دارد و نه یک قدرت رسانه ای در آن مقیاس دیده می شود و نه یک سیطره سیاسی موجود است، بلکه به ظاهر همه اینها از آن آمریکاست، اما کشوری که اکنون در برابر آمریکا ایستاده هرچند در بین قدرتهای بزرگ نظامی نیامده - ولی به آن نزدیک شده - کشوری است که همه این تفاضل ها را با قدرت ولایت جبران می کند و زمانی که حرکت می کند قلب استکبار را می لرزاند. 

وی تصریح کرد: معتقدیم براساس آیات الهی وقتی جهاد می کنیم خداوند راه پیروزی را به ما نشان می‌دهد چون مومن هرگز به بن بست نمی رسد و این راه و روش حیات ماست. 

سلامی با تاکید بر اینکه ایمان بر ابزار و امکانات پیروز است، اظهار کرد: هرچه هم که به ابزار و سلاح پیشرفته مجهز شوند بازهم بر ایمان پیروز نمی شوند و این ایمان است که به ابزار روح می دهد و وقتی ابزار با انسانی مومن ترکیب می‌شود، به یک نیروی قدرتمند بدل می‌شود. 

سلامی با اشاره به اینکه معنویت، توکل و توسل ملاک کار سپاه است، اظهار کرد: سپاه غیر از این نیست و ما فقط اینگونه پیروز می شویم، پس این دید را در قلب خود تثبیت کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه