یک مقام چینی:

پکن اظهارات امریکا درباره رویدادهای هنگ کنگ را محکوم می‌کند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۲۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۸۸۶۶۲۷
پکن اظهارات امریکا درباره رویدادهای هنگ کنگ را محکوم می‌کند
یوو وانزه گفت: پکن اظهارات برخی مقامات امریکا درباره رویدادهای اخیر در هنگ کنگ را رد و محکوم می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقامات آمریکا در پی بروز ناآرامی اخیر در هنگ کنگ مواضعی علیه  دولت چین اتخاذ کردند در همین راستا «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان، «میچ مک کانل» و «مارکو روبیو» اعضای مجلس سنا و «تد یوهو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا ،  پلیس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ را به سرکوب تظاهرکنندگان با توسل به زور متهم کردند و گفتند که دولت مرکزی چین به دموکراسی و آزادی هنگ کنگ تجاوز می کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از پکن، "یوو وانزه" درباره اظهارات مقامات آمریکایی گفت : اظهارات و موضع گیری های برخی از مقامات آمریکا درباره تحولات اخیر در هنگ کنگ کاملا اشتباه و بی اساس است.

این مقام چینی در ادامه افزود: آنچه که ما در هنگ کنگ شاهد آن بودیم نقض کامل قانون اساسی جمهوری خلق چین و نقض قوانین و مقررات منطقه اداری ویژه هنگ کنگ است.
وی ادامه داد: این اقدامات بطور صریح خطوط قرمز مربوط به اصل " یک کشور دو سیستم" را نقض کرده‌ و حاکمیت قانون و نظم عمومی هنگ کنگ را مختل کرده و امنیت جانی و مالی ساکنان منطقه را به خطر انداخته است.

بر همین اساس، پکن معتقد است که عاملان این بی ثباتی ها باید هر چه زودتر تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و مطابق قانون مجازات شوند.

وانزه گفت: پکن اظهارات برخی مقامات امریکا درباره رویدادهای اخیر در هنگ کنگ را رد و محکوم می کند.

در همین رابطه، روز گذشته نیز ، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به دخالت آمریکا در امور هنگ کنگ بار دیگر ضمن هشدار به واشنگتن گفت: در جریان هستیم که ترامپ پیش از این گفته بود شورش هنگ کنگ زیاد طول کشیده است.

وی  افزود: از اردیبهشت سال جاری به این سو، اقدامات خشونت بار و قهرآمیز در منطقه هنگ کنگ بسیار شدت گرفته است شورشیان ضمن تخریب اداره قانونی و نظام عادی جامعه، به طور علنی خطوط قرمز اصل «یک کشور دو نظام» را به چالش کشیدند.

هوا ادامه داد: کار اصلی و ضروری کنونی توقف خشونت ها و احیای نظام عادی است و دولت سرزمین اصلی قاطعانه از سیاستمداری و اجرای قانونی دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به رهبری خانم «کری لام» حمایت و از اجرای جدی قانون توسط پلیس هنگ کنگ و مجازات جنایتکاران خشونت طلب از سوی نهادهای دادگستری و ذیربط دیگر منطقه هنگ کنگ پشتیبانی می کند.

نا آرامی های هنگ کنگ از دو ماه پیش به دلیل اعتراض به لایحه استرداد متهمان به چین آغاز شد خانم «کری لام» رئیس اجرایی هنگ کنگ با هدف پایان دادن به اعتراضات مردمی، دو هفته بعد اعلام کرد «لایحه استرداد مرده» است اما معترضان به این لایحه همچنان خیابان‌های این دولت‌ شهر را ترک نمی کنند و خواهان اصلاحات دموکراتیک هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز