هفته نامه فرانسوی گزارش داد؛

ادامه جنگ نیابتی میان هواداران عربستان و امارات در عدن

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۲۰:۵۵:۳۴
کد خبر: ۸۸۶۶۳۰
ادامه جنگ نیابتی میان هواداران عربستان و امارات در عدن
یک هفته‌نامه در فرانسه به بررسی ابعاد جنگ نیابتی میان امارات و عربستان در عدن یمن پرداخت و آن را خونین قلمداد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در گزارش این هفته نامه فرانسوی آمده است: درگیری های خونین در عدن ادامه دارد. درگیری هایی که در واقع جنگ نیابتی میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که در عین حال در جنگ علیه حوثی ها در یمن  هستند.

اما این اتحاد به دلیل اختلاف نظرهایی که از زمان تصمیم امارات متحده عربی برای خروج نیروهایش از یمن و نداشتن مشارکت مستقیم در این جنگ آغاز شده و به سطحی جدید رسید، با مشکل رو به رو شد. مسئله دیگر این است که امارات بدون هماهنگی با ریاض با ایران ارتباط برقرار کرده است.

در ادامه گزارش کوریه انترناسیونال امده است: تاریخ ثابت کرده است که روابط میان کشورهای عربی بسیار پر نوسان است. این نوسان می تواند از مشاجره لفظی تا دشمنی های بسیار شدید باشد که در واقع آنچه اکنون میان ریاض و ابوظبی در جریان است، دقیقا به همین گونه است.

امارات متحده عربی در لفافه حمایت خود را از جدایی یمن جنوبی برای ایجاد کشوری که تحت قومت ابوظبی باشد ، پنهان نمی کند.

عبدالخالق عبدالله که در واقع  سخنگوی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است که قدرت را در این کشور در دست دارد، می گوید در آینده یمن آنچنان که در گذشته متحد بود، یکپارچه و متحد نخواهد بود.

در مقابل عربستان سعودی منصور هادی را رئیس جمهوری مشروع می داند و این پوششی برای جنگی است که از حدود پنج سال پیش در یمن به راه انداخت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیگران سیاسی بر این باورند که نباید برای حل بحران عدن انتظار راه حل فوری داشت و آتش بس و کاهش تنش ها هرگز پایدار نخواهد بود.

جنگ نیابتی میان هواداران عربستان و امارات از سر گرفته خوهد شد اما باید گفت که تنها بازنده این جنگ، همان عربستان و امارات هستند.

اکنون زمانی رسیده است که با عقب نشینی تقریبی نیروهای امارات از جنگ یمن، عربستان خود را در مقابله با حوثی ها تنها دیده و به دنبال برون رفت از این درگیری است.

حوثی ها (انصارالله) همچنان با تمام قوا تاسیسات هوایی، دریایی و نفتی عربستان را هدف قرار می دهند و شاید زیاد طول نکشد که ما آنها را پیروز جنگ پنج ساله یمن معرفی کنیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز