معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی:

اعمال تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ و تهران سیاستی شکست خورده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۲۰:۳۶:۰۳
کد خبر: ۸۸۷۲۶۶
اعمال تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ و تهران سیاستی شکست خورده است
معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی را سیاستی شکست خورده عنوان کرد و گفت: پیونگ یانگ و تهران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه آمریکا موفقیت‌های زیادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی بدست آورده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، پاک چول مین روز سه‌شنبه در دیدار علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های اصولی این کشور دانست و اظهار داشت: پارلمان کره شمالی بر رفع موانع بر سر راه همکاری‌های مشترک و تسهیل مراودات فیمابین تأکید ویژه‌ای دارد.

این مقام کره ای تحریم‌های اعمال شده علیه دو کشور را سیاستی شکست خورده دانست و یادآور شد: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه آمریکا موفقیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی بدست آورده‌اند.

پاک چول مین  با اشاره به سیاست کشورش بر افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی کره شمالی گفت:‌ کره شمالی همواره بدنبال برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان بویژه در شبه جزیره کره است.

وی همچنین بر توسعه تبادلات اقتصادی، صنعتی، معدنی و گردشگری در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد.

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: توانمندی‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که می‌توان در راستای گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و نظامی از آن بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی جهت ارتقای سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمریکا را عامل بحران در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و شبه جزیره کره دانست و خاطرنشان کرد: عدم تعهد به مقررات بین‌المللی و توافقات امضا شده مانند برجام از سوی آمریکا نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است.

بروجردی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و ما این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور را راهی برای مبارزه با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه دو ملت ایران و کره شمالی دانست.

بروجردی ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی و معادن، تبادلات فرهنگی و علمی، لغو روادید تجار و فعالان اقتصادی و رفع موانع بانکی را فرصتی برای تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه فیمابین خواند و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و کره شمالی تأکید کرد.

طرفین در این دیدار یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس اعلا خلق کره را امضا کردند

در این یادداشت تفاهم همکاری، بر تبادل همکاری‌های پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت و تحکیم روابط دوستانه تأکید شد و طرفین توافق کردند با توصیه به دولت و وزرای مربوطه توسعه همکاری‌ها در بخش‌های آموزش، سلامت عمومی، سرمایه گذاری‌های علمی، فناوری، کشاورزی و انرژی را پیگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز