یک حقوقدان و وکیل:

خوشحالیم که حسن عباسی بعد از ۱۰ سال توهین بازداشت شد/ اگر فرد دیگری ده درصد سخنان حسن عباسی را گفته بود به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می‌شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۵:۲۷:۴۰
کد خبر: ۸۸۷۹۵۷
خوشحالیم که حسن عباسی بعد از ۱۰ سال توهین بازداشت شد/ اگر فرد دیگری ده درصد سخنان حسن عباسی را گفته بود به اتهام تبلیغ  علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می‌شد
وکیل و حقوقدان گفت: اگر فرد دیگری ده درصد سخنان حسن عباسی را گفته بود به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می شد.

«محمود علیزاده طباطبایی»، وکیل و حقوقدان، درباره دادن مرخصی به حسن عباسی و اتهامات وی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: مرخصی یک حق و یک امتیاز برای زندانی است. زندانی اگر مقررات زندان را رعایت کند سازمان زندان‌ها باید به زندانی مرخصی دهد و به‌طور معمول هم می‌بینیم که به زندانیان معمولی که درباره آنها حساسیت خاصی وجود ندارد، مرخصی می‌دهند. اما متاسفانه به زندانیان سیاسی که به زندانیان امنیتی تعبیر می‌شوند بسیار کمتر مرخصی داده می‌شود. با این حال اتهام حسن عباسی، اتهام و نشر اکاذیب بوده و زندانی امنیتی تلقی نشده و مانند زندانی‌های معمولی به او مرخصی می‌دهند.

شش ماه از حبس حسن عباسی نگذشته بود که مرخصی گرفت

علیزاده طباطبایی افزود: بنابراین سازمان زندان‌ها طبق دستورالعملی که وجود دارد به زندانیان غیرامنیتی مرخصی می‌دهد و این طبیعی است. معمولا باید شش ماه از حبس گذشته باشد که به زندانی مرخصی دهند که به نظر می‌رسد یکی، دو ماه نیز از دستگیری حسن عباسی گذشته باشد اما جزو اختیارات سازمان زندان است و می‌تواند به زندانیانی که مرخصی آنها، آسیبی به محکومیت وارد نمی‌کند مرخصی بدهد.

حسن عباسی تاکنون از مصونیت قضائی برخوردار بوده است

وی ادامه داد: ضمن اینکه حسن عباسی تاکنون از مصونیت قضائی برخوردار بوده و همواره تبرئه شده و باید تشکر کرد که وی را در نهایت توانستند زندانی کنند چراکه حسن عباسی ده‌ها سال است به عالی‌ترین مقامات کشور یعنی رئیس جمهور که پس از رهبری، بالاترین مقام رسمی کشور بوده، بارها و بارها بدترین توهین‌ها را وارد کرده است. حسن عباسی مرتکب افترا، توهین و نشراکاذیب شده و به گونه‌ای که اگر به جای حسن عباسی، فرد دیگری، ده درصد کارهایی که حسن عباسی انجام داده را انجام می‌داد، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه می‌شد. با این حال در این حد نیز جای سپاسگزاری است که در طول این 10 الی 20 سال گذشته که وی به صورت مرتب از تریبون‌ها استفاده می‌کند، در نهایت بازداشت شد. تا حدی که بنده به این‌گونه افراد مظنون هستم چراکه اینها هدفی مبتنی بر برهم زدن کشور داشته باشند اما متاسفانه با چنین فردی هیچ برخورد قضایی صورت نمی گرفت.

حسن عباسی به نهاد وزارت اطلاعات توهین کرده است نه فقط شخص

این حقوقدان بیان کرد: توهین و افترا فقط درباره شخص نبوده بلکه به نهاد وزارت اطلاعات توهین کرده و به یک نهاد امنیتی با این اظهارات سخیف و بی‌پایه و اساس خود، لطمه وارد کرده است. درخواست بنده از مقامات امنیتی این است که درباره چنین شخصیت ها بررسی بیشتری انجام دهند. بنده معتقدم چنین افرادی با اهداف خاصی این حرکت ها و روال‌ها را دنبال می‌کنند از جمله اختلاف افکندن بین مسئولین که تا حدود زیادی نیز موفق می‌شوند.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا حسن عباسی سخنگوی برخی جریانات اصولگرا است یا خیر؟ بیان کرد: حسن عباسی یقینا به یک جریانی متصل است و فقط یک شخص نیست. بلکه یک جریان تندرو و مشکوک هستند که برخی از این جریانات تندرو مظنون به این هستند که در کشور و بین مسئولین عالی رتبه بتوانند اختلاف ایجاد کنند.

نظر شما