طی تماسی تلفنی صورت گرفت؛

گفتگوی تلفنی عمران خان و آنگلا مرکل

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۹:۰۴:۳۱
کد خبر: ۸۸۸۲۷۳
گفتگوی تلفنی عمران خان و آنگلا مرکل
نخست وزیر پاکستان طی تماس تلفنی با صدراعظم آلمان درباره تحولات اخیر کشمیر گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز جمعه در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، درخصوص تحولات اخیر کشمیر پس از اقدام هند مبنی بر لغو امتیازهای ویژه این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

رسانه های پاکستانی به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری این کشور اعلام کردند: عمران خان، مرکل را در جریان آخرین تحولات مربوط به منطقه جامو و کشمیر و اعتراض شدید اسلام آباد به اقدام دهلی نو قرار داد.

نخست وزیر پاکستان در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: هند با اعمال محدودیت های شدید از جمله حکومت نظامی، درصدد تغییر ساختار جغرافیایی منطقه کشمیر است.

وی نسبت به اقدام های احتمالی هند مبنی بر انجام عملیات کاذب در نوار مشترک مرز کشمیر و متهم شناختن پاکستان در این خصوص، ابراز نگرانی کرد.

به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، صدراعظم آلمان با تاکید بر ضرورت تنش زدایی در جنوب آسیا برای تحکیم فضای صلح، گفت که برلین از نزدیک تحولات کشمیر را رصد می کند.

نخست وزیر پاکستان امروز در پیام توییتری خطاب به جامعه بین المللی بار دیگر در مورد وقوع رخدادهایی که وی آن را "احتمال بروز عملیات جعلی از سوی هند و متهم شناخته شدن پاکستان" خواند، هشدار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز