یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اگر اختلافات علنی باشد فاجعه خواهد بود/ مردم خود را در تغییر ساختار یا در تعیین جایگاه تصمیم‌گیری افراد، اثرگذار نمی‌بینند

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۵:۱۹:۳۰
کد خبر: ۸۸۸۴۹۰
اگر اختلافات علنی باشد فاجعه خواهد بود/ مردم خود را در تغییر ساختار یا در تعیین جایگاه تصمیم‌گیری افراد، اثرگذار نمی‌بینند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر هر لحظه مردم مطلع شوند که مسئولین با هم اختلاف دارند و در موقعیت و پوزیشنی هستند که در سرنوشت مردم اثرگذارند، این برای مردم اصلا قابل قبول نخواهد بود.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درخصوص علنی شدن اختلافات میان روسای پیشین قوه قضائیه گفت: اگر این اختلافات علنی باشد فاجعه خواهد بود. اگر هر لحظه مردم مطلع شوند که مسئولین با هم اختلاف دارند و در موقعیت و پوزیشنی هستند که در سرنوشت مردم اثرگذارند، این برای مردم اصلا قابل قبول نخواهد بود.

نقش مردم در تعیین جایگاه اشخاص پررنگ نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع عموم از اختلافات مسئولین در رسیدن به راهکارهای مناسب موثر نخواهد بود، گفت: مگر اینکه بگوییم مردم تاثیرشان آنقدر هست که بتوانند تعیین کننده باشند. در جامعه ما شرایط مردم و ساختار نظام به گونه ای نیست که نقش مردم در تصمیم‌گیری در تعیین جایگاه اشخاص خیلی پررنگ باشد و می‌توان گفت که اصلا نیست.

وی افزود: تنها بحث انتخابات است. انتخابات هم پروسه‌ای است که مسیر خود را طی می‌کند. اصل بحث این است که مردم خود را در تغییر ساختار یا در تعیین جایگاه تصمیم گیری افراد، اثرگذار نمی‌بینند.

اشرف بروجردی اطلاع مردم از اختلافات سران را برای مردم غیرقابل تحمل دانست و گفت: در چنین شرایطی اگر مردم بدانند تصمیم‌گیران اختلاف نظر دارند و در دو موقعیت تصمیم‌گیری جدی قرار گرفته‌اند، برای‌شان غیرقابل تحمل است.

ملاک اختلافات منافع شخصی است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خوانش مردم در این شرایط را تشریح و بیان کرد: خوانش مردم در بروز و ظهور این موارد در این مواقع این خواهد بود که آنها به پوزیشن و موقعیت‌شان برخورده است که دچار تعارض و اختلاف شده‌اند و باز هم منافع مردم ملاک نیست، ملاک خودشان هستند که با هم اختلاف پیدا کرده‌اند و تحمل یکدیگر را ندارند.

وی افزود: یادمان هست زمانی در یک موقعیت دیگری قرار می‌گرفتند از یکدیگر تعریف و تمجید می‌کردند و امروز که می‌بینم با یکدیگر دچار کنتاکت می‌شوند که به خاطر تضاد منافع است و به خاطر زیر سوال بردن هر یک از این شخصیت‌هاست که احساس می‌کنند به منِ او برخورده و جایگاهش تضعیف شده است.

نتیجه‌ اختلافات کاهش اعتماد است

اشرف بروجردی علنی شدن این اختلافات را منتهی به بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: طبیعتا این مسائل اثر منفی در جامعه دارد و می‌تواند در درازمدت به کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت منجر شود. نتیجه این خواهد بود که مردم احساس می‌کنند که نمی‌توانند به مسئولین اعتماد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه راه حل این است که در گام اول این مسائل آشکار نشود، اظهار کرد: اگر اختلافی هست بین خودشان حل کنند و آن را به سطح جامعه نکشانند چون نتیجه‌اش کاهش اعتماد است.

وی افزود: در گام بعدی یک بزرگ‌تری، یک فصل الخطابی و یک قدرت مافوقی باید واسطه شود و اینها را وادار کند که این مسائل را به سطح جامعه نکشانند. اگر این مسائل در سطح جامعه مطرح شود چه چیزی عاید مردم می شود؟ سودی برای مردم ندارد.

مردم فکر می‌کنند اینها به غلط در این جایگاه قرار گرفته‌اند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مردم از خلال این اختلافات با سلایق این افراد آشنا شوند؟ گفت: مردم سلایق اینها را می‌شناسند، هم لاریجانی و هم یزدی را و سابقه دیدگاه‌ها و عملکردشان را نیز دیده‌اند و با آنها بیگانه نیستند، اما سکوت می‌کنند چون کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. وقتی این اختلافات بروز و ظهور پیدا می‌کند مردم فکر می‌کنند که اینها به غلط در این جایگاه قرار گرفته‌اند و این برای حاکمیت موقعیت بدی را ایجاد می‌کند. اگر کسی علاقه‌مند به نظام است باید در این مورد کاری بکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز