رئیس فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس:

پرونده خودروسازان را ما به دادگاه ارجاع دادیم/ هرکجا دست گذاشتیم، باند، رانت و تبانی دیدیم/ اشخاصی که پشت درمنی بودند باید شناسایی می‌شدند/ حاضریم قاچاق خاک را با سند ارائه کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۴:۵۵:۰۵
کد خبر: ۸۸۸۷۸۸
پرونده خودروسازان را ما به دادگاه ارجاع دادیم/ هرکجا دست گذاشتیم، باند، رانت و تبانی دیدیم/ اشخاصی که پشت درمنی بودند باید شناسایی می‌شدند/ حاضریم قاچاق خاک را با سند ارائه کنیم
رئیس فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس گفت: با بیان این جمله که «مگر می‌شود قدرت پشت فساد نباشد» گفت: اگر قدرت نباشد فساد نیست.

«امیر خجسته»، رئیس فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «گزارش های فراکسیون مبارزه با مفاسد در زمینه فساد» گفت: در رابطه با همه موارد فسادی که در قوه قضائیه و قوه مجریه هست ورود پیدا کرده‌ایم. خصوصا در رابطه با بحث ارز که سرمنشا آن را پیدا و افرادی را معرفی کرده‌ایم که با آنها برخورد شد. در رابطه با گمرکات هم مفصل ورود پیدا کردیم، از زمین، آسمان و دریا قاچاق می‌آمد. شخصا با تیم فراکسیون و اخیرا با کمیسیون اصل 90 گمرک به گمرک و بنادر به بنادر رفتیم، 85 تا 90 درصد گمرکات را بازدید کردیم. راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کردیم و از دستگاه نظارتی خواستیم به جد ورود پیدا کنند.

او در ادامه بیان کرد: سامانه جامع گمرک که هر طور می‌خواست عمل می‌کرد، را تحت نظارت قرار داریم. بحث گمرکات بسیار مفصل است. چندین پرونده ملی در این خصوص شناسایی و افرادی مشخص شد که خیلی از آنها در دادگاه هستند و تعدادی از  مدیران گمرک دستگیر شدند، حتی مدیری که برای مدیریتش پول داده بود شناسایی شد و به زندان اوین رفت. در گمرکات کارهای بسیار خوب و اثرگذاری انجام شده است. می‌خواهم بگویم امروز قاچاق به حداقل رسیده و با ورود رئیسی و برخورد جدی با این  موارد خیلی خوب، پیش می‌رود.

خجسته در خصوص «بحث فساد در میان خودروسازان» بیان کرد: به اتفاقاتی که در خودروسازی افتاد ورود کردیم. پرونده خودروسازان را فراکسیون مبارزه با فساد به دادگاه ارجاع داد و نماینده انحصاری آن را شناسایی کرد. من به سران 3 قوه گزارش مکتوب را اعلام کردم.

او در ادامه بیان کرد: حدودا هر جا بحثی در رابطه با فساد بوده ورود پیدا کردیم. تا آخر این راه ایستادیم و پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

او با بیان این جمله که «مگر می‌شود قدرت پشت فساد نباشد» گفت: اگر قدرت نباشد فساد نیست. قطعا قدرت هست که فساد وجود دارد. یک کارگر، معلم یا فردی که در خیابان است که فساد نمی‌کند و قطعا یک باند و رانت پشت آن است. ما هرکجا دست گذاشتیم، باند و رانت و تبانی دیدیم، در موضوع درمنی که اعدام شد ما گفتیم  او  مهم نیست کسانی که پشت آن هستند، باید شناسایی شوند.

او در پایان بیان کرد: برخی از دستگاه‌های نظارتی اصلا در بحث فساد ورود نکردند یا اگر ورود کردند، سکوت اختیار کردند. وقتی می‌گوییم 500 هزار تن ذرت سمی، آنرا با سند ثابت کردیم یا اگر می‌گوییم 5 هزار تن خاک قاچاق از کشور خارج می‌شود با سند آن را ثابت می‌کنیم. اینطور نبوده که بنشینم در مجلس صحبت کنیم و هزینه این کارها را پرداخت کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز