وزیر دفاع ترکیه:

مرکز عملیات مشترک در شمال سوریه آغاز به کار کرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۹:۴۳:۱۰
کد خبر: ۸۸۸۸۴۸
مرکز عملیات مشترک در شمال سوریه آغاز به کار کرد
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مرکز عملیات مشترک در راستای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با تمام ظرفیت خود آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خلوصی آکار تصریح کرد: در برابر هر گونه حمله به مراکز دیده‌بانی ترکیه در ادلب سوریه، از حق مشروع خود استفاده خواهیم کرد.

آکار افزود: در مجموع سلسله عملیات پنجه-۱، ۲ و ۳ و در طول هشت ماه گذشته ۶۵۴ تروریست در شمال عراق از پای در آمدند، ضمن آنکه عملیات پنجه-۳ همچنان با موفقیت ادامه دارد.

اظهارات وزیر دفاع ترکیه در حالی بیان می شود که ارتش این کشور در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.  

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.  

ترکیه چند روز گذشته نیز اعلام کرده بود که به مناطق تحت سیطره کردها در شرق فرات سوریه حمله خواهد کرد.

در همین راستا، آنکارا در روزهای اخیر شمار زیادی از نیروهایش را در مرز سوریه مستقر و تهدید کرد که به نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه حمله خواهد کرد.

پس از تهدید ترکیه به حمله، مذاکرات میان آمریکا و آنکارا از روز دوشنبه شروع شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اعلام کرد که نتیجه مذاکرات با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن، هرچه باشد، آنکارا در تخریب گذرگاه های متعلق به کردها در شرق سوریه مصمم است.

وی چهارشنبه شب و پس از گفت وگو با طرف آمریکایی، اظهار کرد: بر سر ایجاد مناطق امن در شمال سوریه به همراه تأسیس یک مرکز عملیات مشترک با آمریکایی ها به توافق رسیدیم.

ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیروهای کُرد موسوم به «ی.پ.گ» شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز