در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس؛

لندن از کره شمالی خواست تا آزمایش‌های موشکی را متوقف کند

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۲۱:۴۴:۴۲
کد خبر: ۸۸۸۸۷۸
لندن از کره شمالی خواست تا آزمایش‌های موشکی را متوقف کند
دولت لندن از پیونگ‌یانگ خواست تا دست از ادامه آزمایش های موشکی برداشته و با آمریکا وارد مذاکره شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دولت لندن از پیونگ‌یانگ خواست تا دست از ادامه آزمایش های موشکی برداشته و با آمریکا وارد مذاکره شود. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که‌ خلع کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیر قابل بازگشت تسلیحات هسته ای توسط کره شمالی، راه به سوی آینده‌ای آباد و مسالمت آمیز برای مردم این کشور است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی صبح امروز (شنبه) دو موشک جدید به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

به گزارش یونهاپ، موشک ها ساعت ۶:۴۵ و ۷:۲ دقیقه صبح امروز از شهر سوندونک واقع در استان هامگ‌یونگ به سوی دریای شرقی شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد؛ هر دو موشک حدود ۳۸۰ کیلومتر برد داشتند و با حداکثر ارتفاع ۹۷ کیلومتر و حداکثر سرعت آن در حدود ۶.۵ ماخ پرواز کردند.

در این بیانیه با اشاره به این که ارتش سئول اوضاع را تحت نظارت دارد، تصریح کرد که مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل نوع دقیق موشک ها هستند.

شلیک های امروز کره شمالی هفتمین دور آزمایش های موشکی کره شمالی از ۲۵ ژوئیه سال جاری تا کنون بود؛ یعنی از زمانی که پیونگ یانگ سکوت هفده ماهه را شکست و در اعتراض به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی، دست به آزمایش سلاح های جدید زد.

رزمایش دو هفته ای مشترک کره جنوبی و آمریکا اوایل هفته گذشته به پایان رسید و امیدواری ها برای متوقف کردن پرتاب های موشکی کره شمالی و از سرگیری مذاکرات تسلیحات هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ را افزایش داد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود؛ به محض پایان یافتن این رزمایش ها مذاکرات هسته ای با آمریکا را از سر خواهد گرفت.

ارتش کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرد؛ اطلاعات محرمانه خود درباره آخرین پرتاب های کره شمالی را بنا به درخواست ژاپن در چارچوب توافقنامه تفاهم اطلاعات دوجانبه با توکیو به اشتراک خواهد گذاشت؛ کره جنوبی روز گذشته اعلام کرده بود به این پیمان مشترک خاتمه خواهد داد.

دولت ژاپن نیز برای نخستین بار شلیک این موشک‌ها را اعلام و نوع آن را بالستیک عنوان کرد.

در واشنگتن نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار کرد؛ این کشور از جدیدترین پرتاب های موشکی کره شمالی آگاه است و با همکاری همپیمانان خود از نزدیک، اوضاع را رصد می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز