اردوغان برای مذاکره بر سر ادلب به مسکو می‌رود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۲۲:۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۸۸۸۸۶
اردوغان برای مذاکره بر سر ادلب به مسکو می‌رود
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به روسیه سفر می‌کند. اردوغان انتقاد دارد که حملات ارتش سوریه نقض توافق آتش‌بس روسیه و ترکیه در ادلب است. قرار است پوتین و اردوغان در مسکو دوباره بر سر اوضاع ادلب گفت‌وگو کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که روز سه شنبه ۵ شهریور (۲۷ اوت) رئیس جمهوری این کشور به مسکو سفر می‌کند. حمله ارتش سوریه به ادلب و تصرف و محاصره برخی از شهرهای منطقه باعث شده است که اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه عازم مسکو شود و با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین دیدار کند.

سیر حوادث و درگیری‌ها در ادلب سوریه آنچنان به سرعت اتفاق افتاده است که اردوغان دیگر منتظر دیدار قریب‌الوقوع خود با همتایان روس و ایرانی در آنکارا نماند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در مجتمع ریاست جمهوری "بش‌تپه" از برگزاری نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در مورد سوریه خبر داده بود. این نشست قرار است در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر آنکارا برگزار شود.

اردوغان روز جمعه اول شهریور (۲۳ اوت) به صورت تلفنی با پوتین صحبت کرد و تحولات ادلب سوریه را مورد تبادل نظر قرار داد. او در این گفتگوی تلفنی بر وقوع یک بحران انسانی بزرگ در ادلب در نتیجه نقض آتش‌بس و حملات رژیم اسد تاکید کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز