ترامپ

بوریس جانسون مرد مناسبی برای رهبری برگزیت است

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۲:۰۷:۰۶
کد خبر: ۸۸۹۱۴۱
بوریس جانسون مرد مناسبی برای رهبری برگزیت است
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با «بوریس جانسون» او را با وعده تجارتی بزرگ برای خروج از اتحادیه تشویق کرد و گفت: بوریس جانسون مرد مناسبی برای رهبری برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در ملاقات روز یکشنبه خود با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس سران گروه 7، گفت: ما تجارت بسیار خوب و بزرگی با انگلیس خواهیم داشت.

ترامپ گفت: بوریس جانسون مرد مناسبی برای رهبری برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است.

این نخستین ملاقات ترامپ و جانسون از زمان نخست وزیری او است.

ترامپ در حالی که نخست وزیر انگلیس گفته پس از برداشته شدن موانع، دو کشور "توافق نامه تجاری فوق العاده" امضا خواهند کرد ، گفت: جانسون فرد مناسبی برای کار است.

افزایش ناگهانی نرخ تورم و وارونگی منحنی بازده اوراق قرضه در انگلیس که نشانه‌ای از شروع رکود اقتصادی در این کشور است، نگرانی ها درباره عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

 

کارشناسان می گویند که تحولات اقتصادی در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مسیر نادرستی قرار گرفته است. شرکت ها و بنگاه های تجاری در انگلیس نگران خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا هستند و عملا ترمز سرمایه گذاری های کلان در انگلیس کشیده شده است.

رئیس شورای اروپا روز شنبه در یک کنفرانس خبری در بیاریتز – محل برگزاری اجلاس سران گروه 7 گفت، امیدوارم که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا تمایلی به این نداشته باشد که نامش به عنوان "مرد بدون توافق" در تاریخ ثبت شود.

«دونالد توسک» اضافه کرد:‌ بروکسل آماده و مایل به گفت و گو با جانسون است تا مانع از خروج انگلیس از این بلوک(اتحادیه اروپا) شود.

اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به انگلیس فرصت داده تا درباره چگونگی خروج از این اتحادیه به توافق برسد، اما بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس صراحتا اعلام کرده که اگر نتواند تا پیش از این مهلت توافق کند، در موعد تعیین شده اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

رئیس شورای اروپا  گفت: تنها چیزی که من تمایل ندارم درباره‌اش همکاری کنم برگزیت بدون توافق است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز