وزیر بهداشت در حاشیه همایش دستاوردهای دولت:

پوشش بیمه همگانی روستایی تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۳۰:۵۵
کد خبر: ۸۸۹۶۵۲
پوشش بیمه همگانی روستایی تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید
وزیر بهداشت در حاشیه همایش دستاوردهای دولت گفت: پوشش بیمه همگانی روستایی تا پایان سال به 100 درصد خواهد رسید.

«سعید نمکی»، وزیر بهداشت، در حاشیه همایش دستاوردهای دولت به خبرنگار سیاسی برنا گفت: امروز در حاشیه همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستاییان، آماری در مورد فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به رئیس جمهور ارائه کردیم که برای مناطق روستایی انجام شده است. همان گونه که در آمار مشاهده می کنید حدود 3900 پایگاه سلامت، حدود 2700 مرکز جامع سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم در مناطق روستایی ایجاد شده است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون در مناطق روستایی در این دولت به بالای 99 درصد رساندیم. دسترسی مردم به خدمات ویژه سلامت، به پوشش بالای98 درصد رسیده است. در کاهش هزینه های کمرشکن به ویژه در ارتباط با بستری، در روستاها به 5درصد رسیده است که این رقم حدود 35 درصد بود. پوشش بیمه همگانی روستایی تقریبا در حال تکمیل در کشور است که به بالای 95 درصد می رسد و بقیه آنها در مصوبه اخیر که در هیئت دولت به تصویب رسید، قرار است که تا پایان سال به 100 درصد برسانیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در رابطه با عشایر نیز طرحی را داریم که تاکنون امکانات ویژه ای نداشتند و برای آنها، خانه بهداشت عشایری را در حال دایر کردن هستیم. 18 خانه بهداشت در استان فارس افتتاح شد و تا پایان سال، 400 خانه عشایری برای عشایر در دست داریم که به آنها آموزش داده خواهد شد  و در کانکسی که برای خدمات بهداشتی اولیه اعم از یخچال واکسیناسیون و پوشش مراقبتی از زنان باردار، رسیدگی به کودکان، گروههای پرخطر برای فشار خون و دیابت که در قشلاق و ییلاق عشایر کوچ رو است، قرار داده خواهد شد که تا پایان سال در کل منطقه عشایر دایر خواهد شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز