شرط روحانی برای دیدار با ترامپ

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۹:۴۹:۵۲
کد خبر: ۸۹۰۱۳۰
شرط روحانی برای دیدار با ترامپ
رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی تلویحا شرط دیدار با رئیس جمهور آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن روحانی صبح امروز در واکنش به تلاش مکرون و تمایل ترامپ برای دیدار روسای جمهور ابران و آمریکا گفت: ما دنبال عکس گرفتن نیستیم مگر اینکه تحریم های ظالمانه رفع شود، آن وقت یک شرایط جدید فراهم می شود و ما تصمیم می گیریم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه اصل برای ما امنیت و منافع ملی و همچنین پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در هر کجا که نیاز به مذاکره و دفاع باشد، انجام خواهیم داد و در برابر زورگویی می‌ایستیم، اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.

رئیس جمهور افزود: اگر از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاست داخلی و خارجی، توانمند شویم کسی در دنیا نمی‌تواند ما را شکست دهد و این اساس منطق ماست که عوض شدنی نیست و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه آنچه در هفته‌های گذشته در مذاکرات با دنیا انجام دادیم و خواهیم داد، بر همین مبنا است، تصریح کرد: قدرت ایران، احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان، مسیر ما  برای رسیدن به آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور تأکید کرد: برای این هدف تولید ملی در رأس امور است و اگر در کشور رونق تولید ایجاد شود، ما توانمند، قدرتمند و ثروتمندتر خواهیم شد و می‌توانیم از پیچ و خم این مسیر عبور نماییم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دیپلماسی و سیاست خارجی یکی دیگر از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران است که در مذاکره با دیگران، منافع ملی و حقوق مردم تأمین شود، تصریح کرد: آنهایی که تحریم را بر جمهوری اسلامی ایران روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، تحول در رفتار ما با آنان از توبه آنها آغاز می‌شود و باید به تعهدات و راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند، باز گردند و در خدمت منافع و امنیت جهان باشند و با احترام و تکریم متقابل انقلاب، نظام اسلامی و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه رابطه ایران و آمریکا زمانی شاهد تحول مثبت خواهد بود که آمریکایی‌ها دست از تحریم بردارند و بر روی این مسیر غلط خود، خط بطلان بکشند، گفت: کلید تحولات مثبت در روابط دو کشور، در اختیار واشنگتن است تا در منطقه از امنیت برخوردار باشند و بتوانند با کشورهای منطقه روابط بهتری برقرار کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه ایران سلاح اتمی نسازد و این گفته ناصحیحی است، ادامه داد: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: این سیاست ما نه بخاطر اخم و سخنان شما، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات تصمیمات امنیت ملی و فتوای مقام معظم رهبری است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تا اولین قدم از سوی شما که همان رفع تحریم‌های غلط و ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشته نشود، این قفل باز نخواهد شد، گفت: در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود آورید و در نتیجه شرایط عوض می‌شود چرا که دولت دوازدهم براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.

رئیس جمهور با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با 5 قدرت دیگر جهانی، ادامه داد: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسایل و مشکلات از راه معقول هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز