دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

اوایل انقلاب دعواهای سیاسی و جناحی جدی‌تر بود/ بسیاری از شهدا را در سهم خواهی‌های سیاسی و جناحی از دست دادیم/ شهید باهنر وقتی از مجلس رای اعتماد گرفت، گفت از امروز ۱۱میلیون فرزند دارم

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۵:۰۰:۲۳
کد خبر: ۸۹۰۴۰۲
اوایل انقلاب دعواهای سیاسی و جناحی جدی‌تر بود/ بسیاری از شهدا را در سهم خواهی‌های سیاسی و جناحی از دست دادیم/ شهید باهنر وقتی از مجلس رای اعتماد گرفت، گفت از امروز ۱۱میلیون فرزند دارم
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شهید باهنر وقتی از مجلس رای اعتماد گرفت، گفت از امروز 11میلیون فرزند دارم.

«محمدرضا باهنر»، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، درباره وضعیت دعواهای سیاسی و جناحی در زمان شهیدان رجایی و باهنر، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اوایل انقلاب دعواهای سیاسی و جناحی جدی‌تر بود. یعنی پس از پیروزی انقلاب عده‌ای احساس سهم خواهی از انقلاب می کردند از جمله لیبرال‌ها، منافقین و غیره جزو این عده بودند. در واقع بسیاری از شهدا را در این سهم خواهی ها از دست دادیم. ترورهای سفاکانه و سهمگینی در  اوایل انقلاب اتفاق افتاد.

وی درباره مراسم بزرگداشت شهدای شهریور نیز افزود: دهه اول شهریور، دهه پر خاطره‌ای است. هم 8 شهریور که شهدای بزرگواری چون رجایی، باهنر، دستجردی و ... شهید شدند و هم شهید قدوسی در این دهه به شهادت رسید. شهدای موتلفه قبل از پیروزی انقلاب و عزیزان بزرگوار مثل اندرزگو و غیره، هرکدام از اینها یک سمبل بوده و هستند. همچنین به عنوان یک قهرمان تاریخی هستند که همه امکانات زندگی‌ خود را وقف ارتقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، برای آنکه اهداف نظام را پالایش کنند. البته معمار بزرگ انقلاب امام بزرگوار به اصطلاح اسوه همه این عزیزان بود. تلاش  کردند و آخرین اتفاقی که افتاد، بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی زندگی خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه داد: این عزیزان به گونه‌ای مخلصانه و ایثارگرانه کار و زندگی می‌کردند که حضرت امام (ره) در زمان دولت ریاست جمهوری شهید رجایی و شهید باهنر،  فرمودند: امید داریم این دولت کریمه‌ای باشد که همه مسلمین و مومنین درخواست می‌کردند، آرزو داشتند و مطالبه می‌‌کردند. در هر صورت اینها اسوه و نماینده مسلمینی بودند که به آنها توصیه شده شما مردم را به راه حق دعوت کنید بدون آنکه از زبان خود استفاده کنید یعنی با عمل و فکر خود و با نوع زندگی‌ خود مردم را دعوت کنید. این شهدا زندگی موفق و  مرگ موفقی داشتند و هم زندگی آنها و هم شهادت‌ آنها الگوست و برای نسل‌های امروز و نسل‌های آینده الگو خواهد بود.

وی با ذکر یک خاطره نیز بیان کرد: یکی از خاطرات این است که  شهید باهنر، زمانی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد از مجلس گرفت؛ خبرنگاری سوال کرد چه حسی دارید که از مجلس رای اعتماد گرفتید؟ شهید باهنر گفت: «فقط یک اتفاق افتاده است بدین معنا که بنده تا قبل از رأی اعتماد 4 فرزند داشتم اما از امروز 11 میلیون فرزند دارم و فکر می‌کنم اینها همه فرزندان من هستند.»

وی در خاطره دیگری بیان کرد: خاطره شهید رجایی هم این بود که در بسیاری از سخنرانی‌های خود تکرار می‌کرد و می‌گفت: همواره به این موضوع فکر می‌کنم که 11 میلیون نفر به من رأی دادند و در قیامت باید جواب، تک‌تک این ها را بدهم که از این رأی و اختیار و ابزار قدرتی که به من دادند آیا توانستم در جهت منافع آنها استفاده کنم یا نه؟ واقع قضیه پاسخگویی به درگاه ایزد منان یکی از دغدغه‌های دائمی این شهدا بود و بر این مبنا بود که پای‌شان نمی‌لغزید و کار را درست انجام می‌دادند و ان‌شاءالله روح‌شان شاد و راه‌شان خرم باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز