چین: ادعای ترامپ در مورد مذاکره دروغ است

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۵۸:۴۷
کد خبر: ۸۹۰۶۳۷
سخنگوی وزارت خارجه چین ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تمایل پکن به مذاکره با واشنگتن را رد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، وزارت خارجه چین سه‌شنبه ادعای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه دولت پکن خواستار مذاکره با آمریکا در خصوص تجارت شده است را رد کرد. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در فرانسه گفت: «چین دیشب با مذاکره‌کنندگان تجاری ما تماس گرفت و گفت بیایید به میز مذاکره برگردیم پس ما به میز مذاکره برمی‌گردیم و فکر می‌کنم آنها می‌خواهند کاری انجام دهند. آنها ضربه خیلی بدی خورده‌اند.»

«گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت: «درباره تماس‌هایی که آمریکا گفته چیزی نشنیده‌ام.» 

علی‌رغم ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه پیروزی در جنگ‌های تجاری کار آسانی است چین تا کنون نشانه‌هایی از قصد تسلیم در برابر آمریکا نشان نداده است. 

تحلیلگران در آمریکا روز دوشنبه گفته‌اند اقدامات تلافی‌جویانه اخیر چین در خصوص تعرفه‌ها نشان می‌دهد پکن آماده پذیرفتن صدمات مالی ناشی از جنگ تجاری است. 

لیو هه، مذاکره‌کننده ارشد چین پیش از این گفته پکن تمایل دارد تا این بن بست را از طریق مذاکرات آرام حل کند و با تشدید تنش مخالف است.

نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی افزایش یافته است زیرا تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن در روزهای اخیر شدت یافته است.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد تعرفه‌های اضافی 5 تا 10 درصدی بر 5 هزار و 78 محصول آمریکایی از جمله نفت و محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک اعمال خواهد کرد.

در عوض آمریکا نیز به شرکت‌های امریکایی دستور داد تا راه‌هایی برای توقف فعالیت در چین و تولید محصولاتشان در آمریکا بیابند.

نظر شما