سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد؛

بهره‌برداری ۸ پروژه پتروشیمی در سال آینده/ سهم دو نیم درصدی ایران از پتروشیمی منطقه/ جنگ تجاری میان چین و آمریکا به نفع ایران است

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۵:۳۰:۰۶
کد خبر: ۸۹۱۳۶۲
بهره‌برداری ۸ پروژه پتروشیمی در سال آینده/ سهم دو نیم درصدی ایران از پتروشیمی منطقه/ جنگ تجاری میان چین و آمریکا به نفع ایران است
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: 8 پروژه پتروشیمی سال آینده به بهره برداری می‌رسند. تکمیل این پروژه ها کارنامه قابل قبولی برای ماست و از نظر کمیت سهم ما در منطقه خوب خواهد بود.

«حمید حسینی»، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت تولید و صادرات فرآورده های پتروشیمی گفت: طبق برنامه های صورت گرفته، قرار بود که ما به تولید 120 میلیون تن محصول پتروشیمی برسیم که متاسفانه این موضوع تحقق پیدا نکرده است. هرچند در دوران برجام درباره پروژه های زیادی مذاکره و توافق شد.

وی ادامه داد: در آن زمان شرکت های بزرگی اعلام آمادگی کردند که در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری و یا مشارکت کنند که به دلیل مشکلات پیش آمده، آن پروژه ها رها شد و مجبور شدیم، بر روی پروژه هایی مثل متانول و... که نیمه تمام بود بپردازیم و خوشبختانه هم اکنون در حال بهره برداری هستند.

حسینی در خصوص پروژه‌هایی که سال آینده تکمیل می‌شوند، اظهار کرد: 8 پروژه وجود دارد که ظرفیت بالایی دارند و سال آینده به بهره برداری می‌رسند. تکمیل این پروژه‌ها کارنامه قابل قبولی برای ماست اگرچه عمق محصول پتروشیمی و تنوع محصول خیلی نخواهیم داشت اما از نظر کمیت سهم ما در منطقه خوب خواهد بود.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون دو و نیم درصد سهم پتروشیمی منطقه دست ایران است، گفت: با این افزایش تولیداتی که داریم به احتمال زیاد سهم ما به پنج درصد خواهد رسید.

حمید حسینی با گفتن این مسئله که واقعی بودن جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا به نفع ماست، تشریح کرد: ما محصول نهایی صادر نمی‌کنیم و عمده کالاهایی که صادر می‌کنیم ماده واسطه یا مواد اولیه پتروشیمی هستند. نباید خیلی نگران بازار باشیم و تاکنون نیز محصولی نداشته ایم که صادرات آن به مشکل بربخورد. بعید می‌دانم که برای صادرات محصولات به مشکل بر بخوریم.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به تنوع بازار، خریداران و افزایش مصرف و کارکرد محصولات پتروشیمی به نظر می‌آید که در مقایسه پتروشیمی با گاز و گاز با نفت وضعیت بهتری نسبت به بقیه کالاها دارند.

وی با اشاره به این موضوع که بحث واگذاری بخشی از سهام پتروشیمی ها مطرح است، بیان کرد: قطعا این مسئله می‌تواند یک تحرکی در بازار ایجاد کند. 

حمید حسینی در پایان درباره نزدیک شدن نرخ ارز آزاد به نرخ ارز نیمایی گفت: این مسئله در بازگرداندن ارز به کشور و تشویق صادرکنندگان خیلی موثر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز