رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر:

۱۲۰ هزار تومان از حباب نیم سکه کم شد/ صفر شدن حباب سکه بعد از سه سال/ در بازار طلا «التهاب» نخواهیم داشت

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۰۵:۲۲:۴۳
کد خبر: ۸۹۱۴۲۴
۱۲۰ هزار تومان از حباب نیم سکه کم شد/ صفر شدن حباب سکه بعد از سه سال/ در بازار طلا «التهاب» نخواهیم داشت
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: هفته گذشته حباب سکه صفر بود که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

«محمد کشتی آرای»، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر و کاهش قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیان کرد: طلا تا هفته پیش کاهش قیمت داشت چرا که قیمت ارز در حال کاهش بود. اما قیمت جهانی طلا در چند روز اخیر با افزایش روبرو شده و از 1529 دلار به 1545 دلار رسیده که همین افزایش 16 دلاری، باعث شده است که قیمت طلا و سکه با افزایش مواجه شود.

وی ادامه داد: قیمت سکه روز یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته تا زیر 4 میلیون تومان کاهش داشت اما به دلیل افزایش قیمت جهانی، روز پنجشنبه قیمت سکه به بالای 4 میلیون 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم تقاضا برای خرید طلا کاهش پیدا کرده و این کاهش باعث شد تا حباب سکه به صفر نزدیک شود. در همین چند روز اخیر حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه های یک گرمی در حال تخلیه شدن بوده و این مسئله اتفاق خوبی است.

او افزود: هفته گذشته حباب سکه صفر بود که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است که قیمت سکه به قیمت واقعی خود برسد.

کشتی آرای در خصوص عامل نزدیک شدن حباب سکه به صفر اظهار کرد: نزدیک شدن حباب سکه به صفر توسط خود بازار صورت گرفت به این دلیل که تقاضا برای خرید کاهش پیدا کرد، همچنین سکه های خانگی وارد بازار شده اند. بنابراین تقاضا کم و عرضه زیاد شده است که همین دو عامل باعث کم شدن حباب و رسیدن حباب سکه به صفر شد.

وی تصریح کرد: نیم سکه، ربع سکه و سکه های نیم گرمی هنوز حباب دارند و در هفته گذشته، حدودا 120 هزار تومان از حباب نیم سکه با وجود اینکه هنوز حباب دارد، کم شده است. 

 این کارشناس بازار طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا توقف جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین باعث کاهش قیمت طلا خواهد شد، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد طبیعتا قیمت جهانی کاهش پیدا کرده و تاثیر خودش را در بازار داخلی ما خواهد گذاشت. همچنین با توجه به اتفاق هایی که پیش آمده در این هفته ما شاهد نوسانات قیمت طلا و سکه به دلیل معادلات اقتصادی صحیح خواهیم بود.

محمد کشتی آرای در پایان بیان کرد: این هفته هر اتفاقی بر روی انس جهانی طلا و قیمت ارز وارد شود بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر خواهد داشت و منتقل می‌شود. اما با توجه به شرایط فعلی، ما هیجان، تقاضای اضافه و یا التهاب بی مورد را در رابطه با قیمت ها نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز