سید حسن خمینی:

جامعه اخلاقی با ریشه کن کردن فقر میسر است

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۹۱۵۴۵
جامعه اخلاقی با ریشه کن کردن فقر میسر است
یادگار امام راحل(ره) با بیان اینکه اگر در پی جامعه اخلاقی هستیم باید فقر را ریشه کن کنیم،گفت:باید سعی کنیم هنجارهای اخلاقی جامعه تبدیل به ارزش شود و در این صورت دیگر نیاز نیست از آن مراقبت کنیم.

به گزارش برنا، آیت الله سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در آیین نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران گفت: ممکن است کسی به ظاهر پایبند به قانون باشد اما اخلاقی نباشد، فقه یک نظم حداقلی به جامعه می دهد و ما باید یک گام فراتر از آن برداریم.
وی ادامه داد: بسنده کردن رفتار مومنانه به کردار و اعمال قانونی تنزل دادن سطح جامعه است.انسان باید دائما خودش را در یک ترازوی اخلاق بسنجد.


یادگار امام (ره) با طرح این پرسش که چه کنیم که جامعه ما اخلاقی شود، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم هنجارهای اخلاقی جامعه به ارزش تبدیل شود و اگر به ارزش مبدل شود دیگر نیاز نیست از آن مراقبت کنیم و چیزی که جامعه ناهنجار نداند، مبارزه با آن سخت است.


سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه معروف الزاما چیزی نیست که جامعه قبول دارد، گفت: برای اینکه مساله ای در جامعه اخلاقی شود نخست باید سعی کنیم هنجارها به ارزش تبدیل شود  و دیگر اینکه باید ریشه فقر را در جامعه کند. کسی که در مسیر فقرزدایی گام بر می دارد گام بلندی برمی دارد. به فرموده حضرت علی (ع) ، فقر نفس را ذلیل ، عقل را زایل و هر چه غم است می آورد.


وی اظهار داشت: ما یک فقر خود خواسته داریم که در آن فرد دستش می رسد ولی آنرا کنار می زند که این رفتار مقام بالایی دارد و دیگر فقر ناخواسته که باید آنرا ریشه کن کنیم. اگر در پی جامعه اخلاقی هستیم باید ریشه فقر را بکنیم. 


یادگار امام (ره) یادآور شد: بسیار از مرحوم هاشمی رفسنجانی شنیدم  که می گفت راه حل بسیاری از مشکلات جامعه این است که مردم باید کار داشته باشند. راه حل اعتیاد شغل است و اشتغال سرمایه گذاری می خواهد و سرمایه گذاری هم امنیت.


سید حسن خمینی افزود: اگر فقر به جامعه ای آمد، از آن در چیزهای دیگری بیرون می رود. آقای هاشمی معلم اخلاق جامعه بود. یک گام برداریم و جامعه ای را از فقر بزداییم.


وی با بیان اینکه راه بزرگی پشت سر ما است، خاطرنشان کرد: کار بزرگی صورت گرفته است، به رغم انتقاد از وضع موجود ، حتما به گذشته افتخار می کنیم و به آینده امید داریم. تلاش های گذشتگان و عزمی که داشتند هم بدانیم و بیان کرده و برای گام های بعدی همت کنیم.

در آیین نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور خانواده شهدای هفتم تیرماه و هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و جمعی از شخصیت های سیاسی چون سید محمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری، محمد رضا باهنر، علی مطهری، علی اکبر صالحی ، ابراهیم امینی، حسن روشن روز پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز