نهاوندیان در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان قم:

زمانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در حد آرزو بود

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۴:۲۹:۱۶
کد خبر: ۸۹۱۷۳۶
زمانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در حد آرزو بود
معاون اقتصادی رئیس جمهور در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان قم، در فضای صمیمی پیشنهادها، مطالبات و مشکلات آنان را از نزدیک مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد نهاوندیان»، معاون اقتصادی رئیس جمهور، روز پنجشنبه با حضور در جمع فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در استان قم و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان نیازمند حضور فعال بخش خصوصی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در حد آرزو بود می دانستیم که بازگرداندن اقتصادی که در طول ۹۰ سال با انباشت تصدی گری در دولت و حاکمیت شکل گرفته است به بخش خصوصی به سرعت امکان پذیر نیست.

نهاوندیان گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ظرفیتی است که به نظام تصمیم‌سازی کشور اضافه شده و قانونی شدن آن، اتفاق بسیار مهمی بود ولی استفاده مؤثر از آن، مستلزم تولید فکر و طرح است که از طریق این کانال به مراجع تصمیم گیری برسد و همچنین سازوکاری که به عملیاتی شدن طرح ها و ایده ها بوجود بیانجامد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: تحقق اثربخشی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این است که به طور مستمر یکی از ورودی های دولت، پیشنهادهای جامع نگر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باشد.

وی افزود: امروز اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی در موقعیتی قرار گرفته اند که می توانند به دولت پیشنهاد دهند لذا باید نظرهای ایجابی و راهگشا را تولید کرد و سپس در کنار آن ظرفیت اجماع سازی به منظور اجرای پیشنهادات و ایده های ارائه شده ایجاد کرد.

نهاوندیان ضرورت مشارکت و همکاری مردم و بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز باید انتقال مدیریت اقتصادی به بخش خصوصی را اجرایی سازیم و خوشبختانه مسئولین ارشد نظام نسبت به این موضوع تاکیدات جدی دارند لذا مشکلات موجود در این زمینه را بایستی با ترسیم مکانیزم تحقق فراهم سازیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین دسته بندی پیشنهادات و مشکلات ارائه شده توسط فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان قم را به منظور پیگیری آن در سطح استانی و ملی مورد تاکید قرار داد .

در این مراسم کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش خصوصی استان قم در فضای صمیمی پیشنهادها و مشکلات خود را مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز