یک فعال سیاسی اصولگرا:

قالیباف تکلیف خود را با بزرگان اصولگرایی روشن کند/ استفاده از سبد رای دیگران و آرای خاکستری مدنظر قالیباف است/ مجلس و دولت آینده جناحی نخواهد بود

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۵:۰۰:۵۸
کد خبر: ۸۹۱۷۳۷
قالیباف تکلیف خود را با بزرگان اصولگرایی روشن کند/ استفاده از سبد رای دیگران و آرای خاکستری مدنظر قالیباف است/ مجلس و دولت آینده جناحی نخواهد بود
فعال سیاسی اصولگرا گفت: هیچ جناحی حتی اصولگرایان به تنهایی قدرت حل مشکلات کشور را ندارند.

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره سخنان قالیباف مبنی بر اینکه ورود رئیسی به انتخابات سال 96 اشتباه بود و اینکه به انتقادات از بزرگان اصولگرایی همچنان ادامه می‌دهد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: آسیب شناسی جریان‌های سیاسی یکی از مهمترین مسائل است. اگر جریانات سیاسی در بحث آسیب‌شناسی، به نقاط ضعف و مشکلاتی که داشتند توجه نکنند، نمی توانند راهی روشن را برای آینده خود ترسیم کنند و در پی پیروزی باشند. اما اینکه ما در این آسیب شناسی خود را نادیده بگیریم و دیگران را آسیب شناسی کنیم، نادرست است.

آقای قالیباف با انتخاب راه جداگانه از اصولگرایی دچار دست اندازهای سیاسی مواجه خواهد شد

کنعانی‌مقدم افزود: به نظر می رسد کل جریان اصولگرایی باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد تا بر اساس آن، نقشه راه جدیدی را ترسیم کرد. قالیباف چه تمایل داشته باشد و چه تمایل نداشته باشد اگر در پی این است که در آینده سیاسی کشور نقش بازی کند، باید تکلیف خود را با بزرگان جریان اصولگرایی روشن کند. اگر بنا باشد قالیباف در جریان اصولگرایی باشد اما راه جداگانه ای برای خود در پیش گیرد، به نظر می رسد که دچار دست اندازی های سیاسی خواهد شد.

در جریان جلسات آقایان قالیباف و جلیلی نیستم

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در جریان جلسات قالیباف و جلیلی نیستم. اما اگر این جلسات بیشتر برگزار شده و رایزنی‌ها نیز بیشتر شود اختلافات کمتر می‌شود و می‌تواند به یک وحدت رویه در جریان اصولگرایی منجر شود.

اصولگرایان در پی جذب آرای خاکستری هستند/ استفاده از سبد رای دیگران مدنظر قالیباف است/ مجلس و دولت آینده جناحی نخواهد بود

وی درباره سبد رای جلیلی و قالیباف و استفاده از آن به نفع یکدیگر نیز بیان کرد: در آنالیز سبد آرای جریان اصولگرایی، یک آرای جناحی و سازمانی وجود دارد که تکلیف آن مشخص است. یک تصمیم جریانی است و افرادی که عمدتا عضو این سازمان هستند، به رای دادن اقدام می کنند. بحث دیگر اینکه اصولگرایان از ریزش آرای دیگران، رای جمع آوری کنند و یا از سبد آرای دیگران استفاده کنند، بنابراین اینها جزو مباحثی است که قالیباف مد نظر دارد. بحث دیگر این است که اصولگرایان بتوانند آرای خاکستری را به سمت خود جذب کنند. به نظر می رسد که این بار مردم ما برخلاف بعضی از دوره های دیگر انتخاباتی، به این دلیل که فرد دیگری رای نیاورد پای صندوق رای می رفتند  و به فرد دیگری رای می دادند، این بار معنادار رای خواهند داد و درصدد هستند، افرادی را انتخاب کنند که حتی اگر از جناح آنها نیستند بتوانند مشکلات اصلی کشور را حل کنند. آرای جناحی در انتخابات آینده، اثر چندانی ندارد. بنابراین مردم در پی این موضوع هستند که به کارآمدی نظام کمک کنند و مهمتر اینکه، مشکلات کشور را حل کنند. به نظر می رسد که مجلس و دولت آینده جناحی نخواهد بود و در یک ائتلاف سیاسی شکل خواهد گرفت.

هیچ جناحی حتی اصولگرایان به تنهایی قدرت حل مشکلات کشور را ندارند

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان در صورت روی کارآمدن می توانند مشکلات اقتصادی و تحریمی را حل کنند یا خیر؟ اظهار کرد: هیچ جناحی این قدرت و توان را ندارد که همه مشکلات کشور را حل کند بلکه این ملت هستند که با حمایت از دولت می توانند، مشکلات کشور را حل کنند. این تفکر که دولت‌های جناحی می توانند مشکلات را حل کنند کارایی خود را از دست داده بلکه همگان باید دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز