رئیس قوه قضاییه:

باید چهره کسانى که حامى ترور هستند، برملا شود/ می‌شود کیفرخواست بلندی برای سازمان‌های تروریستی تنظیم کرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۹:۳۱:۱۹
کد خبر: ۸۹۲۳۵۰
باید چهره کسانى که حامى ترور هستند، برملا شود/ می‌شود کیفرخواست بلندی برای سازمان‌های تروریستی تنظیم کرد
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولیت کیفری در ترور متوجه کل سازمان تروریستی است و سازمان منافقین و بسیاری از این سازمان‌ها، مسئولیت کیفری دارند و می‌شود کیفرخواست بلندی برای آن‌ها تنظیم کرد و رسیدگی به آن را از مجامع بین‌المللی خواست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام رئیسی»، رئیس قوه قضاییه، در دیدار با جانبازان و خانواده شهدای ترور بیان کرد: ایام سوگوارى ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفاى ایشان را تسلیت و تعزیت مى‌گویم و صمیمانه خدمت همه شما همسران، پدران گرامى، مادران گرامى و فرزندان عزیز شهداى عالیقدر انقلاب اسلامى، برادران و خواهران شهدا و همه وابستگان به شهداى عزیز و جانبازان و ایثارگران خوش آمد عرض مى‌کنم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: هشتم شهریور ماه سالروز شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر شهیدمان است و در چهاردهم این ماه آقاى قدوسى دادستان کل انقلاب وقت به شهادت رسیدند و به روح مطهر این شهدا درود مى‌فرستیم و یاد و خاطره همه شهداى عالیقدرمان را به ویژه شهداى ترور گرامی مى‌داریم.

وى در ادامه اظهار کرد: خانواده معظم شهیدان در همه جا پرچم برافراشته‌اى هستند که این پرچم نشان انقلاب اسلامى، ارزش هاى انقلاب اسلامى، راه، خط، مقصد و مقصود امام (ره)، اقتدار و عزت نظام اسلامى و مظلومیت این نظام و شهداى عالیقدر است.

حجت الاسلام رئیسى ادامه داد: هر کجا وابستگان شهدا در هر کوى و برزنى از این کشور و منطقه و جهان هستند، پرچم برافراشته‌اى براى معرفى یک مکتب است که آن مکتب فرهنگ ایستادگى، مقاومت و اقتدار را به بشریت می‌آموزد.

وی با بیان اینکه تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهیدان امروز وظیفه همه است، تصریح کرد: خانواده معظم شهیدان در هر کوى و برزن و دانشگاه و حوزه‌اى و در جاى جاى کشور عزیزمان و در هر جایگاهى که هستند، باید این پرچم برافراشته را، برافراشته نگهدارند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: از فرزند شهید بزرگوار آیت الله سید عبدالکریم هاشمى نژاد که امروز به عنوان تجلیل از مقام شهدا و پیگیرى موضوع خانواده معظم شهدا و ترور، این مسئله را در دستور کار خود و دیگر خانواده‌هاى شهدا قرار داده، تشکر مى‌کنم. خانواده شهدا نشانه‌هایى از اقتدار و مظلومیت نظام مقدس جمهورى اسلامى هستند و همواره باید یاد و خاطره آن‌ها را گرامى بداریم.

حجت الاسلام خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و هنر باید در این رابطه مسئولیت مضاعفى را احساس کنند و بدانند که امروز پرداختن به شهداى ترور که مظلومانه به شهادت رسیدند، تکلیف آنهاست.

وی افزود: نسبت به شهداى عالیقدر ترور باید کار رسانه‌اى و هنرى مضاعفى صورت گیرد و به هیچ وجه نباید یاد شهداى ترور کمرنگ شود و یا خدای نکرده با گذشت زمان به آن‌ها پرداخته نشود و همواره باید به موضوع شهید و شهادت به صورت عام و به ویژه به شهداى ترور پرداخته شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز تجلیل از شهدا به ویژه شهداى ترور این صبغه را دارد که چهره کسانى که حامى ترور هستند، باید برملا شود، یادآور شد: باید معلوم شود که آل سعود با پول‌هاى خود چگونه تروریست‌ها را حمایت مى‌کند. غربى‌ها که امروز مدعى دفاع از حقوق انسان هستند و داعیه مبارزه با تروریسم دارند، چگونه کشور خود را به پایگاه تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند و دفترشان کنار کاخ سفید است. این چهره باید براى دنیا برملا شود و معلوم شود که این‌ها در حمایت از حقوق انسان و بشر و ضدیت با ترور دروغ مى‌گویند.

وی ادامه داد: جمله‌اى که وجود مقدس دختر سه ساله ابى عبدالله (ع) گوشه خرابه شام دارد، جمله عجیبى است؛ در درد دلى که با سر مطهر ابى عبدالله (ع) دارد، جمله‌ای را از این دختر خردسال نقل کرده‌اند که به نظر بنده این جمله را باید در تاریخ ثبت کنند و در همه قرون و اعصار باید به این جمله پرداخته شود. او مى‌داند سر مطهر شهید بزرگوار سیدالشهدا (ع) در یک طَبق جلوى او گذاشته شده؛ اما سئوال دارد و این سئوال کودک خردسال ابى عبدالله (ع) از تاریخ است و باید تاریخ جواب دهد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اظهارات فرزند "شهید کوهسار فاتحی" از شهدای ترور که در این جلسه دلنوشته‌ای خطاب به پدرش خواند، اظهار کرد: این سخن همه فرزندان شهداست که چه کسى بوده که مرا در حال کودکى، یتیم کرده است. تاریخ باید به سوال کودک اباعبدالله (ع) در گوشه خرابه جواب دهد؛ هنوز جواب نداده، چرا؟ سوال کودک حضرت سیدالشهدا (ع) این بود: " مگر من چه کردم؟ چه کسى رگ‌هاى گردن تو را برید". این سخن ولو یک سخن عاطفى از یک دختر خردسال است، اما همراه با خود یک دنیا معنا دارد و باید دنیا جواب دهد که به چه تقصیرى خون مطهر ابى عبدالله (ع) را ریختند؛ به چه تقصیرى فرزندان او را یتیم کردند؛ این سخن بسیار پرمغزى است که از دختر خردسال ابى عبدالله (ع) بیان شده است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز عزیز اهوازى، کرد، فارس، در گوشه و کنار کشور سئوالشان همین است که براى چه خون این‌ها باید ریخته شود و باید دنیا جواب دهد که چرا کسى که سخن از خدا، نجات انسان، ارزش‌هاى الهى و قرآنى دارد و نام پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) را بر زبان جارى مى‌کند و در حال خدمتگزارى به خلق و گره گشایى از زندگى مردم است، باید به خاک و خون کشیده شود؟ چرا فقط به این جرم که یک انقلابى، مخلص و خدمتگزار مردم است، باید خونش ریخته شود؟

وی افزود: امروز باید دنیا از اسرائیلى‌ها سئوال کند که خون این جوانان هسته‌اى ما که جز علم، فناورى و رشد و پیشرفت دانش براى کشور کارى نکردند، به چه جرمى ریخته شد؟ این همان سخن و سئوال نازدانه ابى عبدالله (ع) است و همین سخن زین العابدین (ع) است که در عاشورا بار‌ها فرمودند که دنیا باید جواب دهد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جوانى که تمام زندگى وى فقط وقف علم، فناورى، پیشرفت، اقتدار و عزت کشور است، چرا و به چه جرمى باید خون وى بر زمین ریخته شود؟ این‌ها را باید از این حکومت غاصب اسرائیل و صهیونیست‌ها سئوال کنند و این جریان مظلومیتى است که شهداى ما دارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید از این‌ها سئوال شود و این چهره نفاق که این‌ها مدعى حقوق بشر هستند، باید برملا شود. هم از نظر رسانه و هنر باید به عظمت شهدا و افتخار و اقتدارى که آفریدند، پرداخته شود و هم جهل زدایى از مردم کنند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت اربعین مى‌خوانیم که وجود مقدس ابى عبدالله (ع) خون مطهر خود را داد تا از مردم جهل زدایى شود، خطاب به حاضرین در جلسه اظهار کرد: امروز جوامع بشرى دچار یک جاهلیت است؛ منتهى یک جاهلیت مدرن که در آن هم علم و فناورى و هم امپراطوری رسانه‌اى و خبرى بسیار گسترده است و هم قدرتى در پشت این جاهلیت مدرن قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: آنکه مى‌تواند چهره جاهلیت مدرن را که امروز دنیا مبتلا به آن است برملا کند، خون مطهر شهداى عالیقدری همچون رجایى، باهنر، بهشتى، لاجوردى و شهداى ترور و شهدای عالیقدرى است که مظلومانه در کردستان و اهواز و جاى جاى این کشور به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همچنان که خون ابی عبدالله (ع) جریان جاهلیت آن روز را برملا کرد، شهداى عالیقدر ما به ویژه شهداى ترور این ظرفیت را دارند. خون شهید هاشمى نژاد و شهداى عالیقدر ما این ظرفیت را دارد که جاهلیت مدرن و شاخصه‌هاى آن را در عالم به ویژه به جوان‌هاى آینده ساز این کشور، منطقه و جهان معرفى کند.

وی افزود: این نکته بسیار مهم و حائز اهمیتى است و حتما لازم است یک کار حقوقی قوى در مورد این قضیه صورت گیرد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: وزارت امور خارجه، بخش بین الملل قوه قضاییه، حوزه‌های بین المللی و NGO‌های فعال این کار را به صورت رسمی باید از طریق همه مجامع بین المللی دنبال کنند و پرونده‌ها به شکل حقوقی مبتنی بر آنچه از میثاق‌های بین المللی وجود دارد، پیگیری شود.

وی ادامه داد: شاید به دلیل حضور استکبار در بسیاری از مجامع و دادگاه‌های بین المللی به سهولت امکان خونخواهی و اینکه سازمان‌های تروریستی پای میز محاکمه کشیده شوند، وجود نداشته باشد؛ اما این موارد نباید ما را از اقدام و پیگیری باز دارد.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: باید اسناد این قضیه توسط وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و همه بخش‌ها کامل شود. مسئولیت کیفری در ترور متوجه کل سازمان تروریستی است و سازمان منافقین و بسیاری از این سازمانها، مسئولیت کیفری دارند و می‌شود کیفرخواست بلندی برای آن‌ها تنظیم کرد و رسیدگی به آن را از مجامع بین‌المللی خواست.

وی ادامه داد: حتی اقدام نکردن مجامع بین‌المللی قابل پیگیری و معرفی به مردم جهان است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: مردم جهان بدانند امروز سازمان‌هایی مدعی حقوق انسان هستند که خون انسان برایشان هیچ ارزشی ندارد. آن چیزی که مهم است، نگاه به خواست مستکبرین است و این موضوع باید برای مردم دنیا روشن شود که امروز کشور‌های آن‌ها پایگاه تروریست‌ها در عالم شده است.

وی گفت: باید در این رابطه به صورت جدی کار حقوقی انجام شود؛ لذا خانواده‌های شهدایی که در رابطه با این موضوع به صورت حقوقی کار کرده‌اند، به مجموعه‌ها کمک کنند و عزیزان ما از طریق دستگاه‌های رسمی حتماً این موارد را دنبال نمایند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز یک استاندارد دو گانه در عالم وجود دارد که این استاندارد دوگانه باید برای تمام مردم دنیا روشن شود و نفرت تمام مردم نسبت به مستکبرین برانگیخته شود. برانگیخته شدن نفرت عمومی نسبت به عملکرد بسیار تاریک و سیاه و ظلمانی آن‌ها از مهم‌ترین اهدافی است که باید در این رابطه دنبال شود.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آن چه امروز در منطقه از بیداری و برملا شدن چهره تروریست‌ها در کشور، منطقه و جهان می‌بینید، محصول خون مطهر فرزندان و همسران شماست؛ چون خون آن‌ها متصل به ثارالله است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مگر خداوند متعال از خون ابی عبدالله (ع) گذشت که از خون مطهر یک شهید بزرگوار ازکودک خردسالی که مظلومانه به شهادت رسیده تا پیرمرد ۸۰ ساله مانند مرحوم اشرفی اصفهانی بگذرد؟ این امر امکان ندارد. خداوند از خون مطهر این شهدا که به عاشوراییان متصل هستند، هرگز نخواهد گذشت.

وی تصریح کرد: یقین بدانید من به شما خانواده شهدا، همسران، پدران، مادران و فرزندان با افتخار شهدا اعلام می‌کنم این از نشانه‌های سحر است؛ آنچه شما از بیداری و آثار و برکت خون‌های مطهر می‌بینید، هنوز ابتدای راه است و آثار بسیاری دارد.

حجت الاسلام رئیسی با طرح این موضوع که مگر در هم پیچیده شدن طومار داعشی‌ها، القاعده‌ها و تروریست‌های این منطقه آسان صورت گرفت، گفت: محمد طا‌های خردسال ما در اهواز جان می‌دهد و این موضوع برای پدر و مادر بسیار سخت است و همانطور که گفتم آثار روحی و روانی‌اش برای آن‌ها بسیار سخت است؛ اما می‌دانید این خون‌های مطهر چه می‌کند؟ آنچه شما از موفقیت و توفیق جبهه اسلامی در منطقه می‌بینید، محصول خون شهدای عالیقدر است.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: تردید نداشته باشید آن چه امروز در کشور و نظام می‌بینید محصول خون مطهر شهدای کربلا و شهدای کربلا‌های ایران اسلامی است؛ لذا برکات این خون‌های مطهر، برکات بسیاری است؛ لکن ما در جایگاه تعظیم و تکریم نسبت به خون مطهر شهدا و خانواده معظم شان باید پیگیری کنیم که چهره مستکبرین و سازمان‌های تروریستی بیش از پیش برملا شود و از لحاظ حقوقی و رسانه‌ای این کار باید مجدانه دنبال شود.

وی افزود: امیدواریم خداوند به همه ما مدد کند و ما بتوانیم وظیفه خود را در مقابل خون مطهر شهدا انجام دهیم و خانواده‌های مکرم و معظم شهدا بتوانند پرچم‌های برافراشته‌ای برای معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی، عزت، افتخار، اقتدار و مظلومیت شهدای ترور باشند و این کشور و نظام که افتخارات بسیاری دارد، چهره منافقین پلیدی را که هم در جنگ تحمیلی به عنوان سربازان صدامیان و هم در جاسوسی برای اسرائیلی‌ها و کمک به داعش و گروهک‌های تروریستی پیگیری و عمل کردند، برای مردم دنیا بیش از پیش برملا کند.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: جریان منافقین و گروه‌های تروریستی بیش از ۱۷ هزار نفر را در این کشور به شهادت رساندند و از رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس دیوان عالی کشور تا بسیاری از شهروندان و همچنین زن، مرد، کودک و خانواده‌های بسیاری را عزادار کردند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ان‌شاءالله بخش‌های مختلف در کشور به لحاظ حقوقی، رسانه‌ای و هنری و شما در جایگاهتان به عنوان پرچمی برافراشته بتوانید هم افتخار و اقتدار این نظام و شهدای عالیقدر و هم مظلومیت این عزیزان را برای همگان بیش از پیش تبیین کنید.

به نقل از خبرگزاری قوه قضاییه، وی خاطرنشان کرد: از آقای هاشمی نژاد تشکر می‌کنم و خانواده معظم شهدایی که نتوانستند در این فرصت مطالبشان را بیان کنند، اگر نکاتی داشتند مرقوم بفرمایند و به دوستان بدهند؛ آن‌ها به دست من می‌رسانند.

نظر شما