نماینده آمریکا در امور ونزوئلا:

آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا نیست

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۸:۴۸:۲۶
کد خبر: ۸۹۲۹۷۰
آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ونزوئلا نیست
نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت: ایالات متحده به دنبال مداخله نظامی به عنوان راهکار برای بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا نیست.

‍به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده آمریکا در امور ونزوئلا که با عنوان کاردار آمریکا در امور ونزوئلا هم شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای که یکشنبه یک سایت خبری آنلاین ونزوئلا منتشر کرد، مدعی شد واشنگتن به دنبال مداخله در این کشور آمریکای لاتین نیست.

واشنگتن سال جاری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را "غیر مشروع" و انتخاب دوباره او در سال ۲۰۱۸ را "ساختگی" دانست و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان "رئیس‌جمهوری قانونی" به رسمیت شناخت.

ایالات متحده آمریکا چهارشنبه یک دفتر نمایندگی موسوم به "واحد امور ونزوئلا" (وی‌ای‌یو) مستقر در کلمبیا افتتاح کرد تا نمایندگی دیپلماتیک آمریکا به "دولت موقت" گوآیدو ارائه دهد و همچنان روی روند گذار تاکید کند.

جیمز استوری، کاردار واحد امور ونزوئلا در این مصاحبه‌ تاکید کرد: آنچه ما می‌خواهیم مداخله نظامی جامعه بین‌المللی نیست، بلکه خواستار یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، سیاسی و دموکراتیک بر اساس قانون اساسی ونزوئلا هستیم. شما چطور می‌توانید دموکراسی داشته باشید وقتی که خودتان از طریق آرای مردم انتخاب نشدید؟

وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا به این سخنان واکنشی نداشته است.

 

نظر شما