دیدار اساتید دانشگاه های لبنان با امیرعبداللهیان؛

پاسخ مقاومت به تجاوز لبنان/ تحرکات مقاومت در حفظ امنیت منطقه است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۹:۰۷:۲۵
کد خبر: ۸۹۳۴۰۳
پاسخ مقاومت به تجاوز لبنان/ تحرکات مقاومت در حفظ امنیت منطقه است
هیأتی از اساتید دانشگاه های لبنان با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت هیأتی از اساتید دانشگاه های لبنان با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار پاسخ مقاومت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی را مرحله جدید تحرکات مقاومت در حفظ امنیت لبنان و منطقه خواند و در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به لبنان نگاهی همه جانبه است.

وی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه لبنان در تحولات منطقه افزود: بی تردید تقویت ثبات و امنیت در لبنان کمک به امنیت در تحولات منطقه ای و جهانی خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران با قدرت از ثبات و امنیت لبنان و منطقه حمایت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان اشاره داشت: محور مقاومت سهم شایانی در کمک به امنیت منطقه ای جهانی در مبارزه موثر با تروریسم و صهیونیسم داشته است و همواره سدی بازدارنده در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر قدس بوده است.

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار به تشریح تحولات منطقه پرداخت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تقویت روند ثبات و آرامش در منطقه قویاً حمایت می کند.

وی به مواضع کشورهایی همچون آمریکا و عربستان در منطقه و تحولات پیش رو در لبنان اشاره و ابراز داشت: رفتار غیر سازنده آمریکا و عربستان با توجه به تحولات منطقه و به ویژه تحولات در کشورهای عربی همچون یمن و سوریه غیر سازنده بوده است.

امیرعبداللهیان تغییر سیاست عربستان نسبت به کشورهای عربی را خواستار شد و ابراز داشت: ریاض باید خود را از طرح های رژیم صهیونیستی در تهاجم به کشورهای عربی دور سازد و به عنوان یک کشور مهم در منطقه رویکرد سازنده ای در قبال کشورهای عربی و اسلامی اتخاذ کند.

وی همچنین متذکر شد: تهران به حمایت های خود در مسیر پیشرفت لبنان و رفتار آحاد مردم در تعامل با همه گروه های سیاسی، دینی و ملی در این کشور و در همکاری کامل با دولت این کشور ادامه خواهد داد.

در این دیدار اساتید دانشگاهی لبنان نیز ضمن قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از مردم لبنان در شرایط مختلف تصریح نمودند: پیروزی های مکرر محور مقاومت در سوریه و لبنان مرهون حمایت های جمهوری اسلامی ایران است.

آنان به اهمیت همکاری ها در توسعه و گسترش مناسبات دو کشور تاکید داشته و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان در عرصه جهانی را حائز اهمیت دانستند و افزودند: ضمن ابلاغ سلام گرم به مقام معظم رهبری و قدردانی از حمایت های مؤثر ایشان در کمک به لبنان و امنیت و پیشرفت منطقه، انتظار داریم با توجه به دستاوردهای شگفت آور علمی در ایران همکاری های علمی، فناوری ایران را بیش از پیش در لبنان شاهد باشیم./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز