صباغیان بافقی در تشریح سوال خود از وزیر اقتصاد:

کم کاری دولت در راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه دولتی قابل اغماض نیست

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۹:۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۹۳۴۰۵
کم کاری دولت در راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه دولتی قابل اغماض نیست
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس ضمن انتقاد از عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه های دولتی، گفت: کم کاری دولت در این خصوص قابل اغماض نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در سوال خود از وزیر امور اقتصاد و دارایی، گفت: از ابلاغ این قانون نزدیک به 2 سال می گذرد که باید آن در زمان آقای کرباسیان اجرایی می شد اما بعد از روی کارآمدن آقای دژپسند ماده 29 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در خصوص راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه های ذیربط اجرایی نشد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده 29 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه که در مجلس تصویب شد قرار بر این شد که سامانه ای برای شفاف سازی حقوق مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین سازمان های دولتی راه اندازی شده و دریافتی ناخالص آن ها در معرض دید دستگاه های نظارتی و مردم قرار گیرد در حالی که وزیر اقتصاد از انجام آن شانه خالی کرده و انجام آن را به سازمان امور اداری و استخدامی حواله می دهد.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: البته براساس این ماده برخی از دستگاه ها از جمله وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیروهای مسلح مستثنی شدند اما باید برای دستگاه های دیگر سامانه راه اندازی می شد که متاسفانه تا الان دولت از انجام آن شانه خالی کرده است.

وی افزود: این قانون بهترین راه برای مبارزه با فساد و فساد ستیزی است، این قانون بهترین راه برای مبارزه با حقوق های نجومی است، این قانون بهترین راه برای شفاف سازی است در حالی که رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود صحبت از شفاف سازی می کند اما دولت برای شفاف سازی کاری انجام نمی دهد و سامانه ای را که حقوق و مزایای مدیران را در معرض دید مردم قرار می دهد را راه اندازی نمی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: باید این سامانه ایجاد می شد ولی متاسفانه وزارت اقتصاد در این خصوص اقدامی صورت نداده و در طول این 2 سالی که از ابلاغ قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه می گذرد، قانون به طور کامل اجرایی نشد و حتی برای آن توجیه آورده و عدم اجرای آن را به سازمان اداری و استخدامی حواله می دهد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس دهم افزود: آقای وزیر در بیان مطالب خود سخنی از معرض دید مردم به میان نیاوردند در حالی که در ذیل این ماده آمده است که باید حقوق ها در معرض دید دستگاه های نظارتی و عموم مردم قرار گیرد، اگر قانون را ما وضع و تصویب کردیم چرا دولت آن را اجرا نمی کند، چرا که برای قانون برنامه پنجساله ششم توسعه که در 24 ماده تدوین و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است زحمات زیادی کشیده شده که نزدیک به 2 سال و نیم است که بسیاری از مواد این قانون اجرایی نمی شود.

صباغیان بافقی گفت: اگر دولت خواستار شفاف سازی است باید در سال 96 این سامانه را راه اندازی می کرد و برای عدم انجام آن بهانه نمی آورد چرا که در این مورد آقای روحانی نیز جواب ما را نمی دهد و حتی ما را به دفتر کار خود نیز راه نمی دهد، چرا دولت برای شفاف سازی و روشن شدن وضعیت حقوق ها برای مردم اقدامی صورت نمی دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از نمایندگان تقاضا می شود که به این سوال عدم اقناع رأی دهند که برای پاسخ به آن شخص رئیس جمهور به صحن آمده و پاسخ روشنی به نمایندگان ملت دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز