امیرآبادی فراهانی در اخطار قانون اساسی:

اسامی امضاکنندگان بیانیه حمایت از گاندو منتشر خواهد شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۹:۴۵:۲۶
کد خبر: ۸۹۳۴۱۸
اسامی امضاکنندگان بیانیه حمایت از گاندو منتشر خواهد شد
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: تعداد امضاکنندگان بیانیه حمایت از سریال گاندو 155 نفر بوده و هیچ خدشه‌ای در این رابطه وارد نیست و اسامی امضاکنندگان در آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطاری با استناد به اصل 75 قانون اساسی گفت: در جلسه قبل آقای مازنی در خصوص ماده (114) آیین‌نامه داخلی مجلس درباره تعداد امضاکنندگان بیانیه حمایت از عوامل سریال گاندو تذکری را مطرح کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان 155 نفر از نمایندگان مجلس بیانیه حمایت از عوامل سریال گاندو را امضا کردند و پس از قرائت نیز دو نفر اقدام به امضای این بیانیه کردند که مجموع امضاکنندگان 157 نفر شد البته تعدادی از همکاران اعلام کردند که اسامی امضاکنندگان منتشر نشود چون از سوی گروه‌های سیاسی و دولت تحت فشار قرار خواهند گرفت حتی در آن زمان آقای رحیمی نماینده تهران بیانیه را در حضور من ملاحظه و امضاها را کنترل کرد.

وی ادامه داد: حتی آقای رحیمی می‌خواست اسامی برخی از امضاکنندگان را یادداشت کند که من خواهش کردم که این مسئله صورت نگیرد البته ما اسامی را برای قسمت مشروح مذاکرات مجلس ارسال کرده‌ایم از این رو برخی از اسامی تکراری بود و بعضی مخدوش و قلم خوردگی داشت. در این رابطه یک رفت و برگشت میان کارشناسان هیأت رئیسه و اداره قوانین صورت گرفت و در نهایت معاونت قوانین مجلس امضای 155 نفر از نمایندگان را تأیید کرد.

امیرآبادی فراهانی گفت: در اینجا خدمت آقای مازنی باید بگویم که وقتی همفکران سیاسی شما می‌آیند و اعلام می‌کنند که من این سریال را قبول دارم اما تحت فشارهای سیاسی هستم، در این شرایط من باید چه اقدامی انجام دهم. خوشبختانه بنده آیین‌نامه را رعایت کرده و اسامی را نیز برای بخش مشروح مذاکرات ارسال کردم کما اینکه رسانه‌های وابسته به دولت مطالبی را نوشتند ولی ما وقتمان را صرف پاسخ به این مسائل نکردیم زیرا وقت نمایندگان فعلاً باید صرف حل مشکلات اساسی مردم شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین تعداد امضاکنندگان بیانیه حمایت از سریال گاندو 155 نفر بوده و هیچ خدشه‌ای در این رابطه وارد نیست و اسامی امضاکنندگان در آینده منتشر خواهد شد.

نظر شما