موگرینی:

برای حفظ برجام در حال همکاری با سازمان ملل متحد هستیم

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۲۱:۰۰:۴۰
کد خبر: ۸۹۳۴۳۸
برای حفظ برجام در حال همکاری با سازمان ملل متحد هستیم
موگرینی در آخرین کنفرانس خود گفت: ما برای حفظ توافق هسته ای در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وب سایت رسمی اتحادیه اروپا گزارش داد که فدریگا موگرینی روز دوشنبه در نشست سالیانه سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل گفت: ما به دنبال نجات توافق هسته ای (برجام) هستیم.

موگرینی در آخرین کنفرانس خود افزود: ما برای حفظ توافق هسته ای در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.

مشاور فدریکا موگرینی مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کناره گیری قریب الوقوع وی از سمتش خبر داد.

"سابرینا بلوسی" در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: موگرینی بزودی با سمت خود به عنوان مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خداحافظی می کند.

وی نوشت: موگرینی این موضوع را در نشست سالیانه سفرای اتحادیه اروپا بیان کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه نیز در گزارشی از نشست دو روزه وزیران دفاع و خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی فنلاند، عنوان کرد که توافق هسته ای ایران و دفاع اروپایی از محورهای این نشست بود.

موگرینی در این گزارش که در وبلاگ رسمی اش منتشر شد، گفت که در نشست وزیران دفاع اتحادیه اروپا که  پنجشنبه و جمعه گذشته در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شد، برای اولین بار «تغییرات اقلیمی»  به عنوان تهدیدی علیه امنیت جمعی اروپا شناسایی شد.

به گفته موگرینی، در این نشست همچنین درباره چگونگی مقابله با فجایع طبیعی، منازعات ناشی از تغییرات اقلیمی و کاهش تاثیرات زیست‌محیطی سامانه‌های دفاعی برای اولین بار به عنوان موضوعات دفاعی بحث و تبادل نظر شده است.

موگرینی  تاکید کرد که در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا مسائل مربوط به غرب آسیا از جمله سوریه و خلیج فارس و راه‌های حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز بررسی شد.

موضوع برجام و ایران در نشست چهارجانبه میان موگرینی و وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه نیز مطرح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز