نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد؛

حاجی میرزایی پاکدست است، نه جاه‌طلب/ مبارزه با مافیای کنکور در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۹:۳۰:۰۴
کد خبر: ۸۹۳۵۳۷
حاجی میرزایی پاکدست است، نه جاه‌طلب/ مبارزه با مافیای کنکور در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد
نماینده مردم تهران در مجلس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را پاکدست خواند و تصریح کرد: حاجی میرزایی یک معلم واقعی است و سابقه طولانی در نظام آموزشی کشور دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «سیده فاطمه ذوالقدر»، نماینده مردم تهران در مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز که رئیس جمهوری، حاجی میرزایی را برای تصدی آموزش و پرورش معرفی کرد باید مطرح کنم که وی دارای سابقه طولانی در نظام آموزشی کشور است و با دولت همکاری داشته و عضو شورای معاونان و معلمان بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاجی میرزایی یک معلم واقعی است و نه قدرت طلب است و نه جاه طلب اما در توانمندی و پاکدستی‌اش شکی وجود ندارد، اظهار کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راستای تحکیم و تحقق اهداف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری، ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی دانش آموزان، توسعه و ترویج فعالیت تربیت بدنی، اشاعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس و تقویت و توسعه و ترویج بازی‌های محلی از جمله موارد قابل توجه در برنامه‌های پیشنهادی حاجی میرزایی است.

وی در این راستا افزود: همچنین بازمهندسی برنامه درسی، تدوین برنامه جامع تأمین و بهسازی منابع انسانی، اصلاح نظام پرداخت بر اساس شایستگی‌ها، متناسب‌سازی منابع انسانی در چارچوب منابع درسی ملی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآموزی معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش و استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، تأمین و تربیت سرمایه انسانی با محوریت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و سایر دانشگاه‌ها از جمله رویکردهای برجسته برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

ذوالقدر یادآور شد: هر چند انتظارات نمایندگان برای پیشنهاد وزیر زن محقق نشد اما انتظار می‌رود حاجی میرزایی از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی، معاونت‌های حوزه وزارت و مدیرکل استان‌ها استفاده کند. همچنین دفتر امور زنان در ساختار وزارتخانه با توجه به اینکه 60درصد از کارکنان آموزش و پرورش زنان هستند، راه‌اندازی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مافیای کنکور و جلوگیری از رشد قارچ‌گونه آموزشگاه‌های آزاد، برقراری عدالت آموزشی و توسعه هنرستان‌های حرفه‌ای باید از جمله اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: توجه به دختران بازمانده از تحصیل خصوصاً رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان دختر، تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها و خرید خدمتی‌ها و اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان که سا‌ل‌ها مطرح است، باید در دستور کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید در جهت تکریم حقوق معلمان تلاش کند، خاطر نشان کرد: معلم با هر عنوانی هرگاه در کلاس حضور داشته باشد، باید دارای آرامش، رضایت و امنیت شغلی باشد که این امر باید از طریق تلاش وزیر پیشنهادی این وزارتخانه محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز