فرهنگی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حاجی میرزایی در مخالفت با اجرای سند ۲۰۳۰ تاکید دارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۲۵:۴۷
کد خبر: ۸۹۳۵۹۰
حاجی میرزایی در مخالفت با اجرای سند ۲۰۳۰ تاکید دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دلیل داشتن مهارت ادراکی بالا می‌تواند بنای تحولات مختلف را در آموزش و پرورش بگذارد، ضمن آنکه وی به اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سند ۲۰۳۰ تاکید دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خامه ملت، «محمدحسین فرهنگی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،گفت: اینجانب با آقای حاجی میرزایی از روزهای نخست انقلاب اسلامی آشنایی داریم، وی در تبریز بوده و مسئولیت نهضت سوادآموزی را در استان آذربایجان برعهده داشت و شخصا شاهد تلاش های ارزشمند و انقلابی وی در حوزه های کاری بودم.

تقدیر شهید آیت الله مدنی از حاجی میرزایی در خطبه های نماز جمعه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعدها نیز شهید انقلاب آیت‌الله مدنی در خطبه های نماز جمعه از آقای حاجی میرزایی تقدیر کرده و شنیده‌ام در جلسات خصوصی احترام ویژه‌ای برای وی قائل بودند.

وی افزود: توجه همکاران، فرهنگیان و عموم ملت را به یک نقطه علمی بسیار مهم جلب می‌کنم؛ در هرم های سازمانی با نزدیک شدن به رأس، تعداد افراد کمتر و هرچه به بدنه نزدیک‌تر، حجم افراد بیشتر می‌شود، همچنین مهارت مدیران در این حوزه‌ها دسته‌بندی می شود، درواقع مدیران باید مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی داشته باشند اما هرچه به رأس نزدیک‌تر می‌شویم مهارت‌های ادراکی اهمیت پیدا می‌کنند.

اهمیت مهارت ادراکی برای مدیران در رأس

فرهنگی در توضیح مهارت های ادراکی در مدیران، گفت: مهارت ادراکی به معنای قدرت تصمیم‌گیری، اعمال سیاست های پیش‌بینی شده، داشتن قدرت بالای هماهنگی با سیستم و خارج از سیستم است در حالی که در رده های میانی مهارت های انسانی برای مدیران اهمیت دارد و در قاعده مهارت‌های فنی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در تاریخ انقلاب وزرایی داشتیم که در وزارتخانه‌های مختلف همچون جهاد کشاورزی، نفت و نیرو سمت داشته و کارنامه‌شان نیز قابل‌توجه است، چراکه مهارت ادراکی آن‍‌ها بالا بوده و در مقابل آموزش و پرورش به خود دیده که از ابتدا در این وزارتخانه فعالیت داشته اما منشأ آثار گسترده مفیدی نشده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای حاجی میرزایی دارم معتقدم به دلیل داشتن مهارت ادراکی بالا می‌تواند بنای تحولات مختلف را در آموزش و پرورش گذارد، این در حالی است که وی به اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سند 2030 تاکید دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان محترم پیشنهاداتی ارائه داده‌اند که می توان آن ها را در فرصت های دیگر و پس از رأی اعتماد مطرح کرد اما آنچه که امروز اهمیت دارد تعیین تکلیف وزارتخانه مهم آموزش و پرورش و سپردن سکان آن به دست فردی است که به نظر می رسد شاخص های یک مدیر سطح بالا را دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بتواند در ادامه راه آنچه ازسوی مجلس تعیین تکلیف شده را اجرا و از طرف مجلس و دولت مورد حمایت قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز