رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در موعد مقرر تقدیم مجلس خواهد شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۲۰:۰۳:۴۳
کد خبر: ۸۹۳۹۴۱
لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در موعد مقرر تقدیم مجلس خواهد شد
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه۹۹ کل کشور با اشاره به ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بودجه شرکت‌های دولتی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط را قبل از تقدیم لایحه بودجه، در اختیار مجلس می‌گذارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه۹۹ کل کشور با اشاره به ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره بودجه شرکت‌های دولتی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط را قبل از تقدیم لایحه بودجه، در اختیار مجلس می‌گذارد تا نمایندگان محترم با زمان و فراغت بیشتری، بررسی‌های خود را انجام دهند و مجلس و دیوان محاسبات یک ماه فرصت خواهد داشت تا بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند.

نوبخت تصریح کرد: در هر صورت، ما لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور را در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذر امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

سید‌حمید پورمحمدی نیز در این جلسه در مورد وظایف و مأموریت‌های کمیته بازنگری و بازبینی هزینه‌ها اظهار داشت: این کمیته دو وظیفه و رسالت مهم دارد.یک وظیفه، کاستن حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها است و ناگزیر هستیم که چنین کاهشی را در بودجه سال آتی اعمال کنیم.

 به گفته معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه وظیفه و رسالت دیگر این کمیته، اصلاحات ساختاری شامل ادغام، انحلال، واگذاری و برون‌سپاری است و در این موارد باید با مجلس شورای اسلامی به تفاهم و تعامل برسیم و در نهایت حاصل این اجماع، راحت‌تر مورد قبول سران قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز