در گفتگو با برنا مطرح شد؛

آذری جهرمی: صحبت‌هایم به مذاق صداوسیما خوش نیامد، پخش نکردند/ علت را از علی عسگری بپرسید

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۶:۲۸:۲۵
کد خبر: ۸۹۴۴۲۳
آذری جهرمی: صحبت‌هایم به مذاق صداوسیما خوش نیامد، پخش نکردند/ علت را از علی عسگری بپرسید
وزیر ارتباطات، در پاسخ به این سوال که چرا صحبت های شما در خصوص "مافیای فیلتر شکن ها" از صدا و سیما پخش نشد به پاسخی کوتاه در این خصوص بسنده کرد و گفت: "از آقای علی عسکری بپرسید، حتما به مذاق رسانه ملی خوش نیامده است"!

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «نصرالله پژمانفر»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در جلسه علنی مجلس با حضور وزیر ارتباطات بیان کرده بود فیلترشکن‌هایی وجود دارد که بدون مجوز در حال فعالیت هستند و موجب، به وجود آمدن مشکلات عدیده‌‌ای در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی می‌شوند. طبق قانون، وزارت ارتباطات باید جلوی فعالیت این فیلترشکن‌ها را گرفته و آنها را ساماندهی کند.

البته پیش از آن آذری جهرمی برای پاسخگویی به سوالات پژمانفر به کمیسیون فرهنگی دعوت شده بود اما گویا نماینده مردم مشهد و کلات از توضیحات او قانع  نشده بود و طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان، وزیر باید برای ارائه توضیحات در جلسه علنی حاضر می شد.

روز دوشنبه یازدهم شهریورماه پس از خواندن سوالات نصرالله پژمانفر، آذری جهرمی در جایگاه حاضر شد و به سوالات او پیرامون فیلترشکن ها پاسخ داد.

جهرمی گفت: «مطابق با ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، سوال از وزرا باید در شرح وظایف او باشد. بر اساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای، فراهم‌آورندگان خدمات دسترسی موظف هستند دستورات قضایی و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را در رابطه با انسداد سایت‌های اینترنتی ابلاغ نمایند. وزارت ارتباطات مطابق قانون مسئولیتی در این حوزه ندارد.»

جهرمی در این پاسخ به این سوال که "چرا وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را نمی‌بندد؟" گفت:  «یک، بر اساس قانون این کار وظیفه ما نیست. ارائه کنندگان خدمات دسترسی موظف به این کار هستند. فرض کنید صبح فردا فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شوند. به اتفاقاتی که رخ می‌دهد فکر کرده‌اید؟»

او بیان کرد: «با این حجم از محدود بودن عمومی دسترسی‌ها، استاد دانشگاه نمی‌تواند وارد سایت مقالات و پژوهش‎های مورد نظرش شود، تاجران که تحریم هستند نمی‌توانند وارد شبکه‌های بانکی شوند و توسعه‌دهنده‌های نرم افزار به مشکل برمی‌خورند. مگر می‌شود بدون ساماندهی رفت و با همه ابزارها مقابله کرد؟»

جهرمی اضافه کرد: «بارها گفته‌ایم که دسترسی عمومی باید برای اقشار مختلف جامعه طبقه‌بندی شود. فیلترشکن به راحتی در کشور فروخته می‌شود و هیچ برخوردی با آن صورت نمی‌گیرد. معلوم است چه کسی پشت این کار قرار دارد؟ چه کسی تجارت فیلترشکن می‌کند؟»

وزیرارتباطات گفت: وقتی به این مسئله اعتراض می‌کنم، برخی‌ها به من می‌گویند ما قانونی نداریم که فروش فیلترشکن جرم است. این یک تجارت چند صد میلیاردی در این حوزه است. می‌گویند «تو برو همه را ببند و اگر زندگی مردم مختل شد، خودت جواب بده». ما به صیانت از اخلاق اعتقاد داریم، میدان را درک می‌کنیم. اما دوستان حل مشکل، راه حل دارد.

اما صدا و سیما که براساس تصمیم خود صحبت های وزرای دولت را بر روی آنتن پخش می کند این بار هم صحبت های آذری جهرمی را سانسور کرد. روز دوشنبه صحبت های او در خصوص ساماندهی فیلتر شکن ها سانسور شد.

«محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات، در پاسخ به این سوال برنا که چرا صحبت های شما  در خصوص "مافیای فیلتر شکن ها" از صدا و سیما پخش نشد به پاسخی کوتاه در این خصوص بسنده کرد و گفت: "از آقای علی عسکری بپرسید، حتما به مذاق رسانه ملی خوش نیامده است"!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز