دیدارهای عراقچی در «لوبلیانا» مطرح شد؛

علاقه‌مندی اسلوونی برای پیوستن به اینستکس

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۹:۴۶:۵۶
کد خبر: ۸۹۴۵۳۴
علاقه‌مندی اسلوونی برای پیوستن به اینستکس
معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسلوونی در دیدار با عراقچی گفت: علاقمند به پیوستن به ساز و کار مالی (اینستکس) هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به لوبلیانا سفر کرده بود، در ادامه رایزنی های خود در اسلوونی، با «نیرو سرار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن اشاره به رفت و آمدهای سیاسی بین دو کشور و تبادل هیأت های تجاری در سال‌های اخیر، مناسبات دو کشور را دوستانه توصیف کرد و اظهار داشت: مواضع ما همسو با اتحادیه اروپایی، مبتنی بر حفظ برجام است و علاقمند به پیوستن به ساز و کار مالی (اینستکس) هستیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن ابراز تشکر از دعوت از وی برای حضور در چهاردهمین نشست «مجمع استراتژیک بِلِد»، از حمایت‌های اسلوونی از برجام و توافق هسته‌ای و نیز درخواست این کشور برای پیوستن به اینستکس ابراز خرسندی و قدردانی کرد.

وی با تشریح پیشنیه و آخرین تحولات توافق هسته ای ایران و نیز روند تلاش‌های فرانسه به منظور حصول به تفاهم پیرامون لغو تحریم‌ها، ابراز امیدواری کرد: اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی طرف مذاکره با ایران، به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز