واکنش فرانسه به گام سوم ایران

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۲۱:۵۸:۰۵
کد خبر: ۸۹۴۷۳۱
واکنش فرانسه به گام سوم ایران
با توجه به نزدیک شدن زمان عملیاتی شدن گام سوم کاهش تعهدات ایران در توافق هسته‌ای، وزارت امورخارجه فرانسه روز پنجشنبه در بیانیه ای از ایران خواست تا به تعهدات خود در توافق برجام متعهد باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از یورو نیوز،وزارت امورخارجه فرانسه از ایران خواست تا از انجام هر اقدامی که مطابق با تعهداتش نیست، خودداری کند.

این گزارش می افزاید؛ بیانیه وزارت امورخارجه فرانسه در حالی منتشر می شود که تهران پیش از این اعلام کرده بود در گام سوم کاهش تعهدات خود در توافق برجام از سانتریفیوژهای توسعه یافته برای غنی سازی اورانیوم استفاده خواهد کرد.

«آگنس وان در مول»، سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه درپاسخ به خبرنگاران گفت: ایران باید از انجام هرگونه اقدامی که ناقض تعهدات توافق هسته ای است خودداری کند زیرا ممکن است این اقدامات تلاش های تنش زدایی را دچار اخلال کند.

وی افزود که پاریس در مورد گام سوم ایران با شرکای خود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از جلسه سران قوا از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز جمعه خبر داد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد، تاکیدکرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

رئیس جمهوری همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت نیز روند مذاکرات میان ایران با طرف های برجام را رو به جلو خواند و تصریح کرد: به رغم حل بخش مهمی از اختلافات در مذاکرات با اروپا، هنوز به نقطه توافق نهایی نرسیده ایم، در همین چارچوب ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را برخواهد داشت.

به گفته وی ظاهر این گام سوم، خیلی تکان‌دهنده نیست ولی باطن آن فوق‌العاده مهم است.

 

نظر شما