یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خوشبختانه با همت رحمانی کارکنان خودروسازی را کف خیابان ندیدیم/ از ۱۲۰۰ قطعه خودرو، ۴۷۱ قطعه وارداتی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۰۵:۵۰:۳۷
کد خبر: ۸۹۴۸۷۵
خوشبختانه با همت رحمانی کارکنان خودروسازی را کف خیابان ندیدیم/  از ۱۲۰۰ قطعه خودرو، ۴۷۱ قطعه وارداتی است
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت اجازه نداد که صنعت خودروسازی دچار یک بحران و چالش شود و کارکنان این صنعت را کف خیابان ها ببینیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش 13 نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقدام کردند. در حالی که با توجه به تغییراتی که در این مدت در وزارتخانه و همچنین صنعت خودروسازی کشور رخ داده می‌توان امید داشت که مشکلات هرروز کم تر از روز قبل خود خواهند شد.

حال در همین زمینه با  «سید جواد حسینی کیا»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به گفت‌وگو نشستیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رحمانی از نظر من نمره قبولی گرفته، چرا که زمانی این مسئولیت را قبول کرد که بازار به شدت ملتهب بود و او کاری کرد که التهاب بازار گرفته شد.

ادامه داد: رحمانی اجازه نداد که صنعت خودروسازی دچار یک بحران و چالش شود و کارکنان این صنعت را کف خیابان ها ببینیم که این یکی از کارهای خوب، بود. همچنین با تشکیل یک نمایشگاه در زمینه قطعات وارداتی خودرو از تولید کنندگان داخلی دعوت به عمل آمد تا مشخص شود که هر تولید کننده، کدام قطعه را می‌تواند تولید کند.

حسینی کیا اضافه کرد: از 1200 قطعه خودرو، 471 قطعه وارداتی است اما قطعات خودرو 301 که یک خودرو ساخت ایران است، کاملا بومی است.

او افزود: وقت گذاشتن زیاد رحمانی بر روی رونق تولید با توجه به شرایط تحریم و مشکلات بانکی بین المللی کاملا قابل مشاهده است. وزیر صمت ابتدا در راستای حفظ شرایط موجود عمل کرد و سپس افزایش تولید را در دستور کار قرار داد که در این چند وقت اخیر، خبرهای خوبی را در حوزه خودرو می‌شنویم. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «آیا هم اکنون در بازار خودرو شاهد ثبات هستیم» بیان کرد: قطعا یکسری از مشکلاتی که وجود داشته حل شده و برخی مشکلات نیز وجود دارند که دست وزیر صمت نیست اما در کل نسبت به قبل، شرایط خیلی بهتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز