کره جنوبی اعلام کرد:

فشار اقتصادی بر کره شمالی ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۷:۳۶:۰۴
کد خبر: ۸۹۵۰۰۹
فشار اقتصادی بر کره شمالی ادامه دارد
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: این کشور از تحریم ها در قبال کره شمالی عقب نشینی نخواهد کرد و فشار اقتصادی بر پیونگ یانگ ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای آورده است واکنش ما به گزارش کمیته نظارت بر تحریم های کره شمالی در شورای امنیت این است که وضعیت تغییری نکرده است.

بیانیه تاکید می کند کره جنوبی تا زمانی که اطمینان حاصل نکند کره شمالی به برنامه تسلیحاتی هسته ای پایان نداده و عاری سازی از تسلیحات اتمی را تحقق نبخشیده است به تحریم ها علیه این کشور پایبند خواهد بود.

در گزارش این کمیته آمده است که کره شمالی دست به فعالیت هایی برای دور زدن تحریم ها می زند از جمله اینکه از طریق جابجایی محموله های نفت و ذغال سنگ از کشتی به کشتی دیگر می کوشد تا درامدزایی کند.

کره جنوبی از تاثیر فشارهای اقتصادی و تحریم ها بر کره شمالی استقبال کرده و در این بیانیه افزوده است ما این شرایط را ادامه می دهیم تا زمانی که کره شمالی به طور کامل عاری از سلاح های هسته ای شود.

کره جنوبی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی چندین شرکت و فرد را مورد بازجویی و بازرسی قرار داده است و می گوید که این شرکت ها و افراد حقیقی به دنبال دور زدن تحریم ها و انتقال کالاهایی چون نفت و ذغال سنگ برای کره شمالی بوده اند.

همزمان با ادامه فشارها بر کره شمالی یک گروه کارشناسی سازمان ملل اعلام کرده است کره شمالی با پیشبرد برنامه موشکی خود در حال پشتیبانی قوی از توسعه موشک های بالستیک قاره پیما است.

این گزارش می افزاید کره شمالی به رغم اینکه آزمایش اتمی انجام نداده و سایت هسته ای «پیونگ گیه ری» را فعال نکرده است به برنامه های اتمی تسلیحاتی خود ادامه می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز